Onze bibliotheek heeft een catalogus van Titels. Deze zijn ieder voorzien van een reeks trefwoorden. In totaal herken ik 5200 verschillende trefwoorden gebruikt bij 50.000 titels. Per titel zijn er tussen de 1 en 20 trefwoorden in gebruik.
Nu wil ik een zoek systeem maken die het mogelijk maakt om:
1) te zoeken op 1 trefwoord
a) je vind en paar honderd titels
b) je vind alle trefwoorden die bij het eerste trefwoord gecombineerd worden (hints lijst)
2) je zoekt op het trefwoord bij 1) en je kiest een tweede woord uit lijst 1b) erbij
a) je vind aanzienlijk minder titels
b) je vind trefwoorden die bij de combinatie van de eerste twee trefwoorden ook gebruikt worden (kleinere hintslijst)
3) als 2) maar dan met minder titels en nog minder woorden…
4) als 3)
5) als 4)
…
20) meer keus is er niet.
We hebben het hier dus over een slimme manier zoeken in een veel veel relatie.
Question
RubenLaan
Hallo Allemaal,
Ik zit met het volgende:
Onze bibliotheek heeft een catalogus van Titels. Deze zijn ieder voorzien van een reeks trefwoorden. In totaal herken ik 5200 verschillende trefwoorden gebruikt bij 50.000 titels. Per titel zijn er tussen de 1 en 20 trefwoorden in gebruik.
Nu wil ik een zoek systeem maken die het mogelijk maakt om:
1) te zoeken op 1 trefwoord
a) je vind en paar honderd titels
b) je vind alle trefwoorden die bij het eerste trefwoord gecombineerd worden (hints lijst)
2) je zoekt op het trefwoord bij 1) en je kiest een tweede woord uit lijst 1b) erbij
a) je vind aanzienlijk minder titels
b) je vind trefwoorden die bij de combinatie van de eerste twee trefwoorden ook gebruikt worden (kleinere hintslijst)
3) als 2) maar dan met minder titels en nog minder woorden…
4) als 3)
5) als 4)
…
20) meer keus is er niet.
We hebben het hier dus over een slimme manier zoeken in een veel veel relatie.
Nu het laatste: dit alles moet draaien in IWP.
Wie kan me op weg helpen? Ik kom er niet uit….
1 answer to this question
Recommended Posts