Ga naar inhoud
  • 0

automatische invoer datum


Femca

Vraag

Hallo,

 

Is het mogelijk in filemaker om een datum automatisch in te stellen. Ik zou willen hebben dat de datum verschijnt in mijn layout telkens ik mijn layout open. Zodat ik dus zelf de datum niet telkens hoef in te voeren en aan te passen aan de datum op dat moment.

Moet je dit doen via auto enter? of Get(current date)? Of ben ik helemaal fout?

 

Alvast bedankt

Link naar reactie

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik zat met het zelfde probleem. Ik verbaasde mij overigens ook wel dat daar geen functie voor te vinden was die de datum altijd indexeerd.

Dus heb ik er maar een klein scripje aan gehangen dat wanneer ik naar de betreffende layout navigeer, dat dan ook de datum wordt ververst door:

"veld instellen" en dan "get (huidige datum)".

 

Is niet de meest sjieke oplossing maar het werkt wel.

Link naar reactie
  • 0

wat is precies de bedoeling Femca, je zit op de goede denklijn?

Bij het aanmaken van een nieuw record kun je gewoon de datum automatisch in laten voeren met een auto enter.

Voor een wijzigingsdatum kan dat ook, je moet dan alleen natuurlijk wel wat wijzigen.

 

Als het alleen om de weergave van een datum gaat die dus niet vastgelegd wordt kan je een berekeningsveld nemen met als berekening de Get(CurrentDate) functie en bij opties aangeven dat het veld niet opgeslagen dient te worden, het is dan altijd de huidige datum.

 

Het is ook mogelijk om de datum als 'merge' symbool in je layout op te nemen (wel zorgen dat je het kader groot genoeg trekt zodat de hele datum getoond kan worden). Het symbool is //

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...