Ga naar inhoud
  • 0

Resume?


arpijper

Vraag

Kan iemand mij helpen met de volgende oplossing.

 

Veldnamen Record 1 record 2 record 3 record 4 record 5

Aantal 10.000 2.500 1.000 2.500 18.000

Lengte 88 cm 88 cm 90 cm 90 cm 102 cm

breedte 63 cm 63 cm 64 cm 64 cm 72 cm

 

Nu zou ik graag bovenstaande records als volgt in een portaal willen zien:

 

lengte Breedte Totaal aantal

88 63 12.500

90 64 3.500

102 72 18.000

 

Hoe doe je dit?

Link naar reactie

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Nog een keer

 

Ik heb in een magazijn allerlei papiersoorten staan gekoppeld aan een artikelnummer/ordernummer. Veel van deze papiersoorten hebben dezelfde specificatie. Nu wil een lijst maken (weergegeven in een portal bij voorkeur) waarin alle papiersoorten en papierformaten worden weergegeven, maar waarvan dus de gelijke papiersoorten met gelijke specificatie 1 x wordt weergegeven, maar wel met een totaaltelling van het aantal (dus het totaal aantal papiervellen van meerdere records) Is de specificatie van het papier in 2 records gelijk, wil ik graag 1x de specificatie weergegeven hebben, maar het totaal aantal vellen van deze records.

 

Begrijpt u wat ik bedoel?

Link naar reactie
  • 0

een portaal laat de gerelateerde records van een record zien.

Dat is dus altijd gebaseerd op een relatie.

 

als je in het record papierA zit kan je dus alle records die ook papierA heten in een portaal tonen.

Dat is dus niet wat jij wilt, jij wilt het andersom.

 

Voor wat ik begrijp uit je vraag moet je een nieuwe tabel maken met daarin alle papiersoorten, deze mogen allemaal maximaal 1 keer voorkomen.

Je kunt dan de tabel die je beschrijft (die waar de papiersoorten dus meerdere malen in voorkomen) relateren op basis van de papiersoort waardoor je de door jou beoogde totalen in de nieuwe tabel als berekeningen kunt opnemen.

 

Als je vervolgens een lijstweergaven van de nieuwe tabel maakt kan je daar de papiersoort en je berekeningen tonen die allen maar één keer voorkomen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...