Ga naar inhoud
  • 0

importeren meerdere .xls-werkbladen naar 1 record


marieke

Vraag

Beste Filemaker-experts,

 

Ik heb een Excel-bestand met zo veel variabelen (kolommen), dat ik er 2 werkbladen voor nodig heb. Nu probeer ik beide werkbladen vanuit Excel in Filemaker te importeren, waarbij 1 record dus gegevens van zowel het eerste als het tweede werkblad bevat. Ik heb daarvoor in Filemaker 2 tabellen aangemaakt die aan elkaar gerelateerd zijn door 1 unieke variabele die zowel op werkblad 1 als 2 voorkomt. Tabel 1 in Filemaker correspondeert met werkblad 1 van Excel, en 2 met 2.

Wanneer ik werkblad 1 van Excel importeer, gaat dat zonder problemen, maar ik krijg het niet voor elkaar het tweede werkblad te importeren. Ik kies het tweede werkblad (dat gaat goed), maar als ik dan bij 'Doel' de gerelateerde tabel 2 wil selecteren, is die grijs en dus niet selecteerbaar. De enige optie is importeren naar tabel 1 (die dus niet dezelfde velden bevat) of een nieuwe tabel aanmaken. Ik heb de optie 'Overeenkomende records in gevonden reeks bijwerken' aangevinkt.

Hoe krijg ik tabel 2 ook selecteerbaar zodat ik de velden van mijn Excel-werkblad 2 in de overeenkomstige velden van Filemaker-tabel 2 kan krijgen? Of: hoe voeg ik beide tabellen samen, dat lost het probleem ook op, denk ik?

 

Veel dank alvast!

groeten, Marieke (Filemaker-groentje)

(ik gebruik Filemaker Pro 9 voor Mac)

Link naar reactie

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...