Ga naar inhoud
  • 0

Filemaker relatie-probleempje


Joserpen

Vraag

Beste FM'ers,

 

'k zit met een probleem waar ik nu al enkele dagen niet uit geraak, wie zou mij uit deze pat-stelling kunnen helpen ?

De database bestaat uit 3 hoofdtabellen (zie bijlage)

- dossiers = diverse dossiers waarvoor een prijsberekening dient te gebeuren

- inschrijvers = diverse inschrijvers die een prijs geven voor een bepaald dossier

- leemtes = ontbrekende artikelen die opgegeven worden door sommige inschrijvers

 

in een bepaald dossier meldt een inschrijver een leemte => hij geeft het artikelnummer & de prijs voor deze leemte

In een tabel berekenen we gemiddelde van alle inschrijvers die voor een bepaald artikelnummer een leemte hebben opgegeven. (zie tabel op layout join tabel 2, record 7)

Bedoeling nu is om voor alle leemte-artikelen een verrekening te maken voor alle inschrijvers, dus ook voor inschrijvers die geen leemte-artikel hebben opgegeven.

Het wil maar niet lukken, de velden staan naast elkaar in het hetzelfde portaal, en toch kan ik ze niet in één bewerking stoppen.

 

Zou iemand mij verder kunnen helpen ?

Met vriendelijke groet

Joserpen

Testfile.fp7

Link naar reactie

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Bedankt Ben,

 

het probleem was reeds gedeeltelijk opgelost.

Het had te maken met de richting van geralateerde tabellen en geindexeerde records.

Project ligt nu al een paar weken stil wegens tijdgebrek en ik kan niet meer juist zeggen wat, waar, hoe....

Het is inderdaad simpeler om de Count-functie te gebruiken dan het tellen van portaalrijen

 

hartelijk dank om te helpen meedenken!

mvg

Joserpen

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...