Jump to content
  • 0

Bizar afsluiten van FM 8.5v2

Stardust

Question

Posted

Beste Forumleden,

Wij hebben hier een rare situatie ... Filemaker Server 8.0 host onze bestanden ... 4 gebruikers die elk gebruiken maken van een eigen (lokaal) startup scriptje dat niets anders doet dan de printerinstellingen voor elke gebruiker vast te leggen waarna de hoofddatabase op de server gestart wordt. Hierin worden bij het opstarten een aantal scripts uitgevoerd waarna uiteindelijk een aantal FM-Pro bestanden geladen worden en uiteindelijk komt elke gebruiker in het hoofdmenu terecht.

Dit werkt vrij probleemloos, behalve bij twee gebruikers ... bij de ene sluit Filemaker zich af bij het einde van het script en dient deze de database terug op te starten via de hierboven omschreven weg. Niet zo erg maar in zekere mate wel ergerlijk, bij de andere gebruiker echter gebeurt hetzelfde maar deze dient minimaal 5 minuten te wachten vooraleer de database terug kan opgestart worden anders wordt deze geconfronteerd met een dialoogvenster dat Filemaker het maximum aantal gebruikers bereikt heeft, zelfs wanneer betrokkene op dat moment de enige gebruiker is.

Ik vermoed dat dit te maken heeft met het geheugen van Filemaker Server die de betrokken gebruiker nog steeds in het geheugen heeft en dat dit eerst dient vrijgemaakt te worden maar wat ik niet begrijp is waarom dit steeds bij deze gebruiker gebeurt en de andere gebruikers hier geen last van hebben?? Ondertussen heeft de betrokken gebruiker een nieuw werkstation ontvangen, nu met Windows 7 i.p.v. Windows XP maar het hier omschreven probleem blijft helaas :(

Een nadere probleem is dat na de installatie van Filemaker 8.5 en hierop volgend eveneens de update naar v8.5v2 de client niet langer de server herkent, de Filemaker knowledge base kent dit probleem en geeft een workaround door de de datum v/d pc te herzetten naar 2008 en de installatie te herdoen. Mijn oplossing was echter om het bestand server.pem van een andere client af te halen en dit vervolgens naar de hoofd directory van de Filemaker installatie te kopiëren. Dit lijkt me een niet zo erg elegante oplossing en misschien weet iemand hiervoor de oplossing?

Met vriendelijke aan allen die zijn en komen,

Stardust aka Danny 8)

0 answers to this question

Recommended Posts

There have been no answers to this question yet