Jump to content
  • 0

PDF Kwaliteit

dudematters

Question

Posted

Ik heb gemerkt dat als ik pagina's exporteer naar PDF dat de kwaliteit niet echt altijd even goed is, met name met graphics. Nu als ik Adobe Acrobat Pro gebruik is de kwaliteit wel veel beter. Maar dan heb ik het volgende probleem, ik maak een rapport in FM met de export naar PDF functie, daarbij kan ik bepalen dat er pagina's aan toe worden gevoegd. Als ik het naar Acrobat PDF print heb ik deze optie niet meer, er wordt van iedere pagina een aparte PDF gemaakt.

Heeft iemand hier een oplossing voor? Ik zou graag de Acrobat PDF gebruiken, maar wel met de mogelijkheid om het rapport pagina voor pagina op te bouwen in de PDF.

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Heeft echt niemand hier ervaring mee? Ik heb een beetje gegoogled en gevonden dat er meer mensen met dit probleem zitten, maar niemand heeft een oplossing. Zelfs de vraag is al eens bij FM weggelegd, maar geen antwoord...

• 0
Posted

Zit je op windows, dan is dit misschien wel een tijdelijke oplossing voor je, de graphics zijn stukken beter.

Ik gebruik deze printerdriver/converter voor mijn grafische offertes, en het resultaat mag er echt wezen wat betreft het lay-out design, grafieken, klein geschaalde voorbeelden, logo etc...

Doch de presentatie van de echte grafische werken ter voorlegging, voeg ik achteraf nog toe vanuit ps en illustrator aan het bestand, lukt vrij netjes.

edit: ook de macs komen aan bod voor deze tool, maar daar heb ik geen ervaring mee.

http://www.software112.com/products/dopdf-free-pdf-converter+quick-download.html

• 0
Posted

Dank je voor je reactie, maar hier heb ik hetzelfde probleem als met acrobat, je kan geen pagina's toevoegen aan een PDF. Je kan alleen complete rapporten printen, en mijn generator genereert pagina's stuk voor stuk. Dan blijf ik met een heleboel losse pdf bestanden zitten die ik weer moet samenvoegen.

• 0
Posted

Acrobat is ook het programma om mee te bewerken. PDF verdient ook geen schoonheidsprijs in Fliemaker, maar is in de versie 11 wel wat beter. Is in Mac een 'zware' file die ik altijd in acrobat Pro verklein. Ik dacht wel dat je ok pagina's kon toevoegen.

let op dat je in filemaker goed aanvinkt (all records of current) wat je wil pdf-en anders is je file je hele bestand en dat wil je niet zomaar versturen.