Zeehond Posted November 1, 2010 Posted November 1, 2010 Hallo, Ik ben bezig met een script dat bepaalde records zoekt en telt. Nu wil ik dat al er geen enkel record aan de voorwaarde voldoet het script met de waarde 0 komt. Ik had het volgende script bedacht, maar dat blijft hangen. #januari Ga naar Lay-out ["Lay-out 11" (database)] Alle records tonen zoekopdracht uitvoeren [Herstellen] if [database 2::sleutel =/ (is ongelijk aan) "januari 2010"] veld instellen [database::januari;"0"] else ..... end if het 2de deel, dus na de else, werkt prima. heeft iemand nog een slim idee? met vriendelijke groet, Rik Quote
0 fmwebshop Posted November 1, 2010 Posted November 1, 2010 Ik kan je opzet niet helemaal volgen, maar zo op het eerste gezicht.... scriptregel: foutafvanging aan? Quote
0 Zeehond Posted November 1, 2010 Author Posted November 1, 2010 die regel had ik ook al toegevoegd maar ook dat mag geen resultaat geven Een voorbeeld bestand maakt het vast een stuk duidelijker.... alvast bedankt voor het snelle meedenken! groet, Rik Maand rapport.fp7 Quote
0 fmwebshop Posted November 1, 2010 Posted November 1, 2010 Ik zie vooralsnog geen probleem, het script lijkt te werken zoals het moet. Quote
0 Zeehond Posted November 1, 2010 Author Posted November 1, 2010 Bij maart zou er een 0 (nul) ingevuld moeten worden... Quote
0 fmwebshop Posted November 1, 2010 Posted November 1, 2010 Hierbij opvolgend twee mogelijke oplossingen. Ik hoop dat je er iets aan hebt. Vr groet Harry Maand rapport idee.fp7 Maand%20rapport.fp7 Quote
0 Zeehond Posted November 2, 2010 Author Posted November 2, 2010 Harry, Hartelijk bedank! Ik zie nu wat ik fout gedaan heb... Jou idee ziet er ook mooi uit, ga eens kijken of ik dat ook kan toepassen. Groet, Rik Quote
Question
Zeehond
Hallo,
Ik ben bezig met een script dat bepaalde records zoekt en telt.
Nu wil ik dat al er geen enkel record aan de voorwaarde voldoet het script met de waarde 0 komt.
Ik had het volgende script bedacht, maar dat blijft hangen.
#januari
Ga naar Lay-out ["Lay-out 11" (database)]
Alle records tonen
zoekopdracht uitvoeren [Herstellen]
if [database 2::sleutel =/ (is ongelijk aan) "januari 2010"]
veld instellen [database::januari;"0"]
else
.....
end if
het 2de deel, dus na de else, werkt prima.
heeft iemand nog een slim idee?
met vriendelijke groet,
Rik
6 answers to this question
Recommended Posts