Aerius Posted November 5, 2010 Posted November 5, 2010 Voor een applicatie, ben ik momenteel alles in het werk aan het stellen om het over te zetten op een nieuwe FM versie. Momenteel draait op een OS X server fm pro advanced 8.5 ... Clients werken in de hosted file met FM Pro 9 adv. 1. Ik heb al eens op de site zelf aan het rondkijken geweest, maar vind niet meteen iets terug over het volgende : We overwegen om over te schakelen naar de server versie. Met een pro versie lijkt het mij perfect werkbaar om een file te hosten. Dus waarom zou er overgeschakeld worden op de server versie. Het is een database waarop een 3-5 gebruikers gelijktijdig werken en merk niet meteen problemen met de huidige werkwijze. Zien jullie voordelen in de server versie voor deze omgeving ? 2. Alles is overgezet naar combinatie met mysql. Indien we voor server gaan, kan deze overweg met odbc naar mysql db ? Van FM pro schijnt het goed te werken, na uitgebreide testen. En hierbij moet ik de odbc connectie enkel instellen op de server, niet op de clients. Weet iemand of dit bij fm server hetzelfde werkt ? 3. Voor de clients zie ik bv dat de standaard versie in vergelijking met adv, eigen menu's heeft. Houdt dit in dat gebruikers met gewone standaard versie de menu's ook niet kunnen gebruiken ? Of enkel niet maken ? Dus maw. Kan ik alles instellen via 1 adv om vervolgens te gaan hosten naar fm pro standaard clients ? Alvast bedankt ! Aerius Quote
0 edc Posted November 5, 2010 Posted November 5, 2010 1. Ik heb al eens op de site zelf aan het rondkijken geweest, maar vind niet meteen iets terug over het volgende :We overwegen om over te schakelen naar de server versie. Met een pro versie lijkt het mij perfect werkbaar om een file te hosten. Dus waarom zou er overgeschakeld worden op de server versie. Het is een database waarop een 3-5 gebruikers gelijktijdig werken en merk niet meteen problemen met de huidige werkwijze. Zien jullie voordelen in de server versie voor deze omgeving ? Is inderdaad werkbaar, maar met een paar nadelen:* Geen automatische backups. Je zelf moet manueel backuppen en hiervoor de databases stoppen tenzij je vanuit een script kopies neemt. * De server van waarop je host moet altijd aangelogd blijven. Dit is infeite een beetje tegen de filosofie van een server. 2. Alles is overgezet naar combinatie met mysql. Indien we voor server gaan, kan deze overweg met odbc naar mysql db ? Van FM pro schijnt het goed te werken, na uitgebreide testen. En hierbij moet ik de odbc connectie enkel instellen op de server, niet op de clients. Weet iemand of dit bij fm server hetzelfde werkt ? Hier kan ik niet op antwoorden wegens geen ervaring. Ik vermoed dat je hiervoor de server advanced versie zult nodig hebben. Wat natuurlijk het kostenplaatje behoorlijk zal opdrijven.3. Voor de clients zie ik bv dat de standaard versie in vergelijking met adv, eigen menu's heeft.Houdt dit in dat gebruikers met gewone standaard versie de menu's ook niet kunnen gebruiken ? Of enkel niet maken ? Dus maw. Kan ik alles instellen via 1 adv om vervolgens te gaan hosten naar fm pro standaard clients ? Klopt. De extra opties in de advanced hebben allemaal te maken met het ontwerpen van de database. Voor de gebruiker van de database zijn er geen extra fucties. Quote
0 PaVaRo Posted November 22, 2010 Posted November 22, 2010 2. Alles is overgezet naar combinatie met mysql. Indien we voor server gaan, kan deze overweg met odbc naar mysql db ? Van FM pro schijnt het goed te werken, na uitgebreide testen. En hierbij moet ik de odbc connectie enkel instellen op de server, niet op de clients. Weet iemand of dit bij fm server hetzelfde werkt ? Ik begrijp niet helemaal wat je in FM gaat doen en wat met MySQL. Kan je dat toelichten? Quote
Question
Aerius
Voor een applicatie, ben ik momenteel alles in het werk aan het stellen om het over te zetten op een nieuwe FM versie.
Momenteel draait op een OS X server fm pro advanced 8.5 ... Clients werken in de hosted file met FM Pro 9 adv.
1. Ik heb al eens op de site zelf aan het rondkijken geweest, maar vind niet meteen iets terug over het volgende :
We overwegen om over te schakelen naar de server versie.
Met een pro versie lijkt het mij perfect werkbaar om een file te hosten. Dus waarom zou er overgeschakeld worden op de server versie.
Het is een database waarop een 3-5 gebruikers gelijktijdig werken en merk niet meteen problemen met de huidige werkwijze.
Zien jullie voordelen in de server versie voor deze omgeving ?
2. Alles is overgezet naar combinatie met mysql. Indien we voor server gaan, kan deze overweg met odbc naar mysql db ?
Van FM pro schijnt het goed te werken, na uitgebreide testen. En hierbij moet ik de odbc connectie enkel instellen op de server, niet op de clients.
Weet iemand of dit bij fm server hetzelfde werkt ?
3. Voor de clients zie ik bv dat de standaard versie in vergelijking met adv, eigen menu's heeft.
Houdt dit in dat gebruikers met gewone standaard versie de menu's ook niet kunnen gebruiken ? Of enkel niet maken ?
Dus maw. Kan ik alles instellen via 1 adv om vervolgens te gaan hosten naar fm pro standaard clients ?
Alvast bedankt !
Aerius
3 answers to this question
Recommended Posts