Ga naar inhoud
  • 0

wie kan helpen met xml import in Filemaker


danielvt

Vraag

Zag de noodkreet van het vorige bericht, maar zie geen oplossing.

 

Ik weet weinig tot niets van xml, maar begrijp dat ik een xsl moet maken om onderstaande xml te kunnen importeren in Filemaker. Elke tag staat voor een veldnaam in filemaker.

Maar weet echt niet waar ik moet beginnen, kan iemand helpen? evt tegen betaling.

 

Dit is de xml

 

<?xml version="1.0" encoding="UTF-16"?>

VP12345

201102169

29-03-2011

Test Company fact

Daniel van Toor

Straatweg 12

1234AB

Papendrecht

NL

0101234567

0111234567

87654321

NL123456789B01

Bedrijf

Test Company afl

Daniel v Toor

Straatweg 21

4321BA

Papendrecht

NETHERLANDS

0101234567

0111234567

maps@studio36.nl

maps@studio36.nl

€138,00

 

Alvast bedankt voor de moeite

Link naar reactie

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Beste Ron,

 

Mijn dank is groot, ben geweldig blij.

Ik zie nu de opbouw en snap een beetje de logica, dus kan eventuele toekomstige velden zelf toevoegen.

 

Werk in een drukkerij dus als ik een keer een gratis visitekaartje voor je moet drukken, laat het me maar weten.

 

Many thanx!

 

Daniel

Link naar reactie
  • 0

Beste Ron,

 

Was voorbarig, zag dat de velden matchen bij het inport venster in Filemaker, maar als ik op import druk, zie ik in de "import summary"

Total records added / updated: 0

Total records skipped due to errors: 0

Total fields skipped due to errors: 0

Table created:

 

Kortom alles lijkt goed maar er gebeurd niets.

 

Aanbod blijft staan hoor!

 

Daniel

Link naar reactie
  • 0

Sorry, zaten 2 foutjes in, 1, je moet een row tag geven zodat filemaker ziet dat het een record is ( .

 

Ook zag ik dat er nog een veld aan het eind miste.

 

Ik had het namelijk nog niet getest in filemaker, alleen in mijn xml debugger.

 

Groet,

Ron

 

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>

0

Link naar reactie
  • 0

Was laatst geweldig geholpen met een xsl-bestand voor een xml import die wij moeten verwerken in filemaker.

Nu hebben alleen de externe technici besloten dat de opbouw van de xml gewijzigd wordt, er worden een soort subgroepen aangemaakt.

Dus de xsl die ik heb werkt natuurlijk niet meer, ik weet dat het veel gevraagd is maar kan iemand helpen, please. Ik heb geprobeerd zelf het eea aan te passen, maar dit is vooralsnog hopeloos.

 

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>

VP12345

31-09-2011

15:34

factuurreferentie tekst

opmerkingen over opdracht

Actie45

ophaal

19

mr

Daniel

van

Toor

012-1234567

daniel@daniel1.nl

Test bedrijf

Daniel

2345AB

10

A

Straatweg

Hoofdstad

012-4567890

mail

daniel@daniel2.nl

Test bedrijf Aflever

mr

3456GH

12

B

Straatweg

Hoofdstad

012-4567890

06-4567890

1

kaarten

2-zijdig

wit

A2

1.000

12-10-2011

21

2

enveloppen

1-zijdig

grijs

A3

2.000

13-10-2011

22

Link naar reactie
  • 0

daniel,

 

even vlug de basis in elkaar gezet, principe welke ik gebruikt heb is:

 

Laagste niveau zijn de order regels, dus alles wat boven dit niveau is ( zoals klanten, en order gegevens ) zet ik in variabele.

 

 

of

 

 

Dan plak ik de variabele in het orderregel niveau.

 

 

Door dit te doen kan je multi level gegevens op het laagste niveau importeren. Leek mij de simpelste oplossing. Volgens mij zou je met deze basis de puzzel wel kunnen oplossen.

 

MVG

 

Ron

 

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>

0

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Met op het www te zoeken naar een oplossing voor een xml-probleem voor de website van onze volleybalvereniging kom ik terecht op dit toppic. Ik zit namelijk met vergelijkbaar probleem, de volleybalclubs in belgie kunnen hun kalenders, uitslagen en rangschikking bekomen via de site van de bond in XML-formaat. Deze gegevens zou ik willen gebruiken om onze site up-to-date te houden, maar blijkbaar is dat een moeilijk gegeven in Joomla (waarin onze site gemaakt is). Nu speelde ik met het idee om de xml te importeren in Filemaker en dan via via terug op het www te zetten.

Enige probleem is dat ik weinig van xml ken...

Kan er iemand mij op weg helpen ?

Hier de XML voor de kalender http://www.volleylimburg.be/Competitie/XML/wedstrijden_xml.php (dit zou gefilterd moeten worden per reeks en enkel de wedstrijden van Uvoc Uikhoven)

Hier de XML voor de uitslagen http://www.volleylimburg.be/Competitie/XML/uitslagen_xml.php (ook weer per reeks en enkel de wedstrijden van Uvoc uikhoven)

 

Alvast bedankt !

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...