Op dit moment zijn wij bezig met het automatiseren van onze back-end voor onze webshop.
De huidige situatie is inmiddels als volgt:
- Een klant plaatst een bestelling.
- Vervolgens wordt een .CSV bestand aangemaakt en automatisch opgeslagen in de map Mijn Documenten (C:\Users\Username\Documents) op de PC waar FM12 op gehost wordt.
- Vervolgens dient een medewerker het script "Bestellingen importeren" uit te voeren. Bij uitvoering verschijnt eerst een Bladervenster om het gewenste bestand te selecteren.
- Vervolgens worden de bestellingen geimporteerd die in het gekozen bestand staan.
Nu willen we graag dat alle bestanden in de des betreffende map automatisch ingeladen worden. Het probleem is echter dat we er niet uit komen om de "Lijst met bestandspaden" in een variabele te stoppen, zodat we deze in kunnen vullen in het script bij "Bestand opgeven" (als we kiezen voor de functie Records importeren).
Het idee is om alle bestandsnamen te verkrijgen via bijv. Get (LijstDocumentenpad) en deze allen te importeren. Ik heb al geprobeerd om $bestanden te definieren en deze bij Records Importeren in te vullen. Helaas pakt hij dan alleen het eerste bestand. Ik kan ook niet kiezen voor een map, omdat die geen CSV bestanden ondersteunt.
Ik verwacht niet dat het moeilijk hoeft te zijn, maar ik loop nu toch even vast...
Vraag
Schelte
Hallo,
Op dit moment zijn wij bezig met het automatiseren van onze back-end voor onze webshop.
De huidige situatie is inmiddels als volgt:
- Een klant plaatst een bestelling.
- Vervolgens wordt een .CSV bestand aangemaakt en automatisch opgeslagen in de map Mijn Documenten (C:\Users\Username\Documents) op de PC waar FM12 op gehost wordt.
- Vervolgens dient een medewerker het script "Bestellingen importeren" uit te voeren. Bij uitvoering verschijnt eerst een Bladervenster om het gewenste bestand te selecteren.
- Vervolgens worden de bestellingen geimporteerd die in het gekozen bestand staan.
Nu willen we graag dat alle bestanden in de des betreffende map automatisch ingeladen worden. Het probleem is echter dat we er niet uit komen om de "Lijst met bestandspaden" in een variabele te stoppen, zodat we deze in kunnen vullen in het script bij "Bestand opgeven" (als we kiezen voor de functie Records importeren).
Het idee is om alle bestandsnamen te verkrijgen via bijv. Get (LijstDocumentenpad) en deze allen te importeren. Ik heb al geprobeerd om $bestanden te definieren en deze bij Records Importeren in te vullen. Helaas pakt hij dan alleen het eerste bestand. Ik kan ook niet kiezen voor een map, omdat die geen CSV bestanden ondersteunt.
Ik verwacht niet dat het moeilijk hoeft te zijn, maar ik loop nu toch even vast...
Met vriendelijke groet.
Link naar reactie
0 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.