Ga naar inhoud
  • 0

Aangepast dialoogvenster na dubbele invoer


bartje

Vraag

Ik zoek een oplossing om een aangepast dialoogvenster te laten verschijnen na een dubbele invoer. Ik zou de melding willen laten verschijnen nadat twee velden zijn gecontroleerd.

 

Deze velden zijn veld 1. Naam en veld 2. Voornaam. Maw : na het invullen van de naam en voornaam zou een controle moeten gebeuren om te kijken of deze persoon al niet in het systeem zit. Bij een dubbele invoer zou de net aangemaakte record moeten gewist worden, wanneer het een niet ingevoerde persoon zou zijn, 'moet men gewoon verder kunnen met invoeren.

 

Iemand een suggestie ?

Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

@Bartje,

 

Doorzoek dit forum even en je vindt onderwerpen waarin redenen gegeven worden om naam en voornaam juist niet te gebruiken als controle middel.

Verder, waarom achteraf een controle (nadat de invoer heeft plaatsgevonden) en niet vooraf? Ook daar zijn voorbeelden van te vinden hier. Zie het als onnodig records aanmaken. Iets wat voorkomen kan worden.

 

Yamas

Link naar reactie
  • 0

@yamas,

 

Bedankt voor de tips. ik zal eens rondkijken, maar ik vrees dat ik wel moet zoeken op naam en voornaam. Het gaat namelijk over een databank voor een heemkring waarin men de bidprentjes die men heeft wil catalogeren. En dat kan je niet anders dan op naam.

 

Een controle vooraf lijkt mij toch een beetje te gek. Dat zou willen zeggen dat bij elke ingave van een prentje, men eerst moet zoeken of de betreffende naam al voorkomt. Dat is natuurlijk dubbel en onnodig werk. De controle op dubbels moet toch perfect mogelijk zijn na ingave van de namen… 

Link naar reactie
  • 0

Je stelt op naam en voornaam te moeten zoeken. Zoek naar een uniek gegeven (postcode + huisnummer wordt hier vaak genoemd). Ja als je perse achteraf het e.e.a. automatisch wilt laten controleren en verwijderen dan denk ik dat je nog al wat problemen zult gaan ondervinden. Denk bijv. aan twee of meer mensen met dezelfde namen (voor- en achternaam). Ik blijf van mening dat je beter kan voorkomen dan achteraf moet herstellen.

Link naar reactie
  • 0

Gebruik voor de invoer een "New Window"

 

Op een combinatieveld van voor en achternaam controleer je met de scriptstap "Find Matching Records" of de naam al is ingegeven.

 

Is dat het geval, gebruik je simpel Revert Record/request en je keert terug naar de staat van voor je nieuw record.

Indien geen match gevonden wordt, Commit je het record en heb je een nieuw record.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...