Ga naar inhoud
  • 0

Resumé veld maken van een resumé veld hulp gevraagd.


martus

Vraag

Hallo iedereen,

 

Ik heb momenteel een probleem met mijn Filemaker Database.

In de Database is er een overzicht van hoeveel dagen scholing er gegeven is aan een specifiek persoon. Deze persoon maakt deel uit van een firma, en het is mogelijk dat één firma meerdere studenten opstuurt naar de scholing. we krijgen dan het volgende te zien:

 

persoon 1 Firma 1 dagen scholing: 5

persoon 2 Firma 1 dagen scholing: 5

persoon 3 Firma 1 dagen scholing: 5

 

persoon 4 Firma 2 dagen scholing: 2

persoon 5 Firma 2 dagen scholing: 2

 

--- en zo verder.

 

Nu willen wij hier uit te weten komen hoeveel dagen scholing wij aan een firma gegeven hebben. Wij hebben aan Firma 1 geen 15 dagen scholing gegeven, maar 5 dagen scholing aan 3 personen. en aan firma 2 geen 10 dagen scholing, maar 2 dagen met 2 personen.

 

Hiervoor heb ik een resumé veld aangemaakt dat het gemiddelde neemt per scholing. bij firma 1 is het gemiddelde dus 5 dagen scholing, en bij firma 2, 2 dagen.

Dit werkt heel goed.

 

Nu wil ik ook te weten komen hoeveel dagen scholing wij in totaal gegeven hebben. dus niet 5+5+5+2+2 = 19 dagen, maar het gemiddelde van firma 1 + het gemiddelde van firma 2 dus 5 + 2 = 7 dagens scholing.

 

Dit laatste lukt me echt niet om te maken. het is alsof een resumé van een resumé niet toegelaten is, ookal lijkt het zo eenvoudig.

Zou iemand mij hier eens in kunnen verder helpen?

 

Alvast bedankt voor jullie tijd !

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

En bij deze een voorbeeldje van de Database.

 

User: Admin

Paswoord: adminadmin

 

In het menu kiezen voor certificaten en daar zie je de lijst waar ik informatie uit wil halen.

Bij de onderste balk totalen zit het probleem.

 

(ps: voor jullie mij afschieten, ik heb nooit opleiding gevolgt voor Filemaker.)

 

https://www.wetransfer.com/downloads/d4f65a39bd6648076c3d5e7b90389d3c20130610170533/9c78a8be4d2494655fd1d5bacae5f3a820130610170533/957053

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...