Ga naar inhoud
  • 0

Ipad invoerlijsten dezelfde tekstgrootte


mouwen

Vraag

Beste mede filemakers,

 

ik had een vraag over de invoerlijsten, ik heb al geprobeerd om het op te zoeken in de handleiding maar krijg het niet gevonden. Hoe kan ik het voor elkaar krijgen om dezelfde tekstgrootte te krijgen van de invoerlijsten. Op de computer is het allemaal dezelfde tekstgrootte, maar op de Ipad word het weergegeven per lengte van de tekst. Dus dan krijg je verschillende tekstgroottes.

 

Hierbij bedoel ik niet dat je dan met spatie de teksten even lang moet gaan maken. FM is heel uitgebreid dus dacht dat hier ook wel een oplossing voor zal zijn.

 

Alvast bedankt,

Mouwen

Link naar reactie

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Volgens mij is dat een eigenschap van iOS.

Om zoveel mogelijk info te laten zien in de menu's wordt de lettergrootte automatisch verkleind als de tekst langer is.

Dat is dus niet aan FileMaker.

Mogelijk kan je proberen alle teksten even lang te maken, maar of spaties helpen weet ik niet...

 

rmw

Link naar reactie
  • 0

De oplossing die ik hiervoor gevonden heb was inderdaad de invoerlijsten uitvullen met spaties. Daarnaast moest de code aan het eind van de tektst er goed uitgehaald worden. Daarvoor had ik een ander veld aangemaakt met de berekening Right( Substitute(Naam veld; " " ; "");6) zodat de laatste 6 cijfers in dit veld toch weer worden gegeven en er geen problemen ontstaan door de uitvulspaties.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...