avandebeek Posted April 11, 2014 Posted April 11, 2014 Beste Forumleden, Ik heb ik een vraag m.b.t. een zoekopdracht in Filemaker. Met behulp van het volgende voorbeeld probeer ik het wat duidelijker te maken; Kees rood Piet wit Jan zwart Klaas wit Evert grijs Op welke manier moet de zoekopdracht worden ingevoerd wanneer alleen de records met rood en wit zichtbaar moeten worden? Quote
0 rmw Posted April 11, 2014 Posted April 11, 2014 Aangenomen dat je twee velden hebt: naam en kleur. Ga naar de zoek modus. (Ctrl-F windows, Cmd-F mac) Vul rood in in het veld kleur Maak een nieuw verzoek (Ctrl-N windows, Cmd-N mac Vul wit in in het veld kleur Druk op enter. HTH rmw Quote
0 avandebeek Posted April 11, 2014 Author Posted April 11, 2014 Het gaat inderdaad om twee velden. Graag wil ik de resultaten in 1 overzicht tonen. Het gaat dus echt om 1 gecombineerde zoekopdracht Quote
0 rmw Posted April 11, 2014 Posted April 11, 2014 Wat ik beschrijf is 1 gecombineerde zoekopdracht. Het resultaat is een deel van het totaal aantal records dat voldoet aan de opgegeven voorwaarden. Je houdt een zgn 'gevonden reeks' over. rmw Quote
Question
avandebeek
Beste Forumleden,
Ik heb ik een vraag m.b.t. een zoekopdracht in Filemaker. Met behulp van
het volgende voorbeeld probeer ik het wat duidelijker te maken;
Kees rood
Piet wit
Jan zwart
Klaas wit
Evert grijs
Op welke manier moet de zoekopdracht worden ingevoerd wanneer alleen de
records met rood en wit zichtbaar moeten worden?
4 answers to this question
Recommended Posts