Ga naar inhoud
  • 0

Records dupliceren, nieuw tabblad


mouwen

Vraag

Geachte Mede Filemakers,

 

Ik heb een vraag met betrekking tot de formulierweergaven. In de bijlage is het document te vinden wat ik momenteel aan het opstarten ben. In dit bestand is het mogelijk om meerdere regels aan te maken bij een specifiek ruimte nummer. Nou zou ik graag willen dat het mogelijk is om met een knop(met een script of zonder) de records op dit tabblad te kopiëren en dat er dan een nieuw tabblad word geopend. Dit met bedoeling dat ik per tabblad een ruimte heb. Daarbij moet het wel mogelijk zijn om het gehele tabblad te verwijderen of een nieuw tabblad te openen.

 

Daarnaast zou ik een knop willen bouwen waarbij het mogelijk is om verschillende velden in een specifieke volgorde te kunnen exporteren naar excel. ( daarbij bovenaan een kopnaam te hebben met daaronder de ingevoerde gegevens)

 

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen. Als er nog vragen zijn over de vraagstelling dan hoor ik die ook graag.

 

Alvast bedankt,

Mouwen

Carthotheek V2.zip

Link naar reactie

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik weet niet zeker of ik je goed begrijp,

Maar als 'locatie' de moeder is waar via een relatie records van dochter 'begroting' aanhangen. is makkelijkste methode om een script te maken die als eerst

een nieuw record in locatie aanmaakt. En de ID (of primary key) van deze in een variabele plaatst.

Dan navigeer je terug naar je startlocatie

Dan navigeer je naar de gerelateerde records van begroting met je startlocatie, en maak je een loop om deze te dupliceren en in de gedupliceerde records de ID van de nieuwe locatie plaatst.

 

Ik weet niet of het verstandig is om echt een nieuw tabblad te maken. Mijn ervaring is dat je een tabstructuur beter kan simuleren met layouts en portalen, omdat je dan over het algemeen flexibeler bent de mogelijkheden.

Link naar reactie
  • 0

Beste Hatsaflats,

 

Ik zeg natuurlijk heel erg bedankt voor de reactie, echter is het een beetje wartaal wat u uitspreekt. Ik snap het namelijk niet precies. Daarnaast de uitleg met betrekking tot een ander tabblad was alleen bedoelt zodat je per ruimte een apart tabblad hebt. Als dit niet van toepassing is staan al de ruimtes namelijk onder elkaar en daarbij ben ik bang dat ik het overzicht kwijtraak. Als hier een andere oplossing voor is dan hoor ik dat graag.

 

Met vriendelijke groet,

Mouwen

Link naar reactie
  • 0

Beste Mouwen,

 

Dat is vervelend, wat waarschijnlijk betekent dat we elkaar inderdaad verkeerd begrijpen.

Het bestand wat je meelevert is helaas beveiligd voor het aanpassen van scripts, dus ik heb een voorbeeld bestand gemaakt met een duplicatiescript, waarvan ik hoop dat je wat mee kan,

of op zijn minst iets van helderheid te verschaffen van wat ik bedoel.

 

De 1ste layout is een lijst met alleen de naam van de begroting. (wat ik meestal vrij overzichtelijk vindt werken, als je maar niet te veel velden in de lijst zet)

 

Als je op de knop details krijgt, ga je naar die begroting, waar je een portaal ziet met details van die begroting. (Dat kan je zelf veranderen naar wat je maar wilt).

En bij de details een knop dupliceren, die de begroting en de gekoppelde details mee dupliceert.

 

Mochten er nog vragen zijn, hoor ik het graag.

 

voorbeeld.fmp12

Link naar reactie
  • 0

Heel erg bedankt Hatsaflats,

 

Dit is inderdaad de opbouw die ik zou willen hebben, maar daar zou ik in 1 record meerdere velden in willen kunnen voeren.

In de bijlage heb ik een document geplaatst met de velden die ik er graag in zou willen hebben. Is het mogelijk om in het portaal dat u heeft toegepast meerdere velden te plaatsen met daarin invoerlijsten of eventueel een verwijzing naar andere velden. Hieronder geef ik uitleg over de betrekkende bijlage met daarbij de ideeën die ik zou willen verwerken.

 

Uitleg over de bijlage, van links naar rechts

Veld 1 (staat nummer 31) --> dit moet een veld worden waarbij ik kan kiezen tussen de nummers 1 t/m 100

Veld 2 ( staat kozijn hout - 312509) --> dit veld moet een pull down menu zijn die aan de hand van veld 1 al de mogelijke codes geeft die beginnen met nummer 31. Deze codes zullen dan opgezocht worden op een ander tabblad door middel van de look up functie.

Veld 3 ( Staat nu 5) --> dit is een hoeveelheid die handmatig ingevuld kan worden of via het veld Calcu berekend kan worden.

Veld 4, 5, 6, 7 --> zijn velden waar een waarde 1 tot 10 ingevuld kan worden.

Veld 8 --> is een veld dat via look up kijkt welk gebrek er aan gekoppeld kan zijn.

Veld 9 --> is een algemene opmerking.

 

Tot slot zou ik een knop willen hebben op het hoofdscherm waarbij ik al de aangemaakte regels exporteer naar een excel. Met daarbij zelf de mogelijkheid om te schuiven op het excel blad. De titel dus bijvoorbeeld elementcode zou ik dan bovenaan willen hebben met daaronder al de gegeven elementcodes.

 

Ik hoop dat u mij hiermee kan helpen,

 

Alvast heel veel dank,

Mouwen

Carthotheek V2.zip

Link naar reactie
  • 0

Beste Mouwen,

 

Dat kan allemaal. velden kan je gewoon aanmaken in het portaal.

Daarvoor moet je in de tabel de velden aanmaken en dan via het portaal over de betreffende relatie het veld toevoegen.

Voor hoe je dat exact moet doen, hoe invoerlijst gekoppeld moeten worden en hoe je een layout moet bewerken, verwijs ik je graag naar de handleiding / helpfunctie van Filemaker, waar dat uitgelegd wordt. Dan kan je het exact maken hoe je het hebben wilt.

Link naar reactie
  • 0

Beste Mede Filemakers,

 

Ik heb momenteel het product uitgewerkt na mijn wensen. Alleen kom ik er na een bepaalde tijd achter dat er verdwaalde regels aanwezig zijn. Dus als ik een export maak dat er regels tussen staan die helemaal niet bij dit betreffende object horen. Dit licht hoogstwaarschijnlijk bij het verwijderen van een element of object.

 

Bij het verwijderen van een gehele ruimte

Hierbij heb ik momenteel het script gebruikt wat u voor mij geschreven heeft, dit functioneert na behoren. Echter kwam ik er achter dat bij kopiëren van de ruimtes de linken niet meer functioneerde. Dit kwam door de stap in het script dat ieder afzonderlijk element het woord "kopie" bevatten. Dit probleem is verholpen. Denk dat het probleem van de verdwaalde elementen niet in dit script ligt.

 

Bij het verwijderen van elementen

Bij het verwijderen van een portaalrij is een eenvoudig script toegepast met

Ga naar lay-out ["details"( "details")

Portaalrij verwijderen[]

Ga naar lay-out [originele lay-out]

 

Ik denk dat hierbij een regel toe moet worden gevoegd waarbij de gegevens met betrekking tot het ID nummer wat op een ander tabblad is weergegeven. Verwijderd moet worden. Hoe kan ik hier eenvoudig het script op aanpassen.

 

Alvast heel veel dank. De verkregen gegevens zijn eenvoudig te verwerken.

 

Met vriendelijke groet,

Mouwen

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...