JanDaems Posted November 25, 2014 Posted November 25, 2014 Gegroet, Ik heb weer een uitdaging als FM-amateur. In een klantenlijst (tabel 1) wens ik 2 selectievakjes aan te brengen. - Ophalen - Leveren In een bestellijst (tabel 2) wil ik dat er een optelling komt van deze selectievakjes. Als er 1 selectievakje is aangeduid is het resultaat 1 Als er 2 selectievakjes zijn aangeduid is het resultaat 2 Is er geen selectievakje aangeduid is het resultaat 0 Ik heb al allerlei methodes geprobeerd, maar geen enkele werkt. Kan iemand me op weg helpen? Groeten, Jan Quote
0 PJ007 Posted November 25, 2014 Posted November 25, 2014 Je kunt hiervoor de functie ValueCount ( Veldnaam) gebruiken. Quote
0 elifafd Posted November 25, 2014 Posted November 25, 2014 Hoi PJ007, Dat is niet wat ik bedoel. Ik heb 1 hoofdrecord, daaronder bijvoorbeeld 10 gerelateerde records met daarin statussen per record, nu wil ik die statussen kunnen uitlezen aan de hand van het meetpunt Quote
0 Hatsaflats Posted November 25, 2014 Posted November 25, 2014 (edited) Edit: Sorry, vraag verkeerd gelezen. ValueCount ( Veldnaam) moet inderdaad de juiste methode zijn. Edited November 25, 2014 by Guest Quote
0 elifafd Posted November 25, 2014 Posted November 25, 2014 Nee, is niet wat ik bedoel, Voorbeeld Tabel 1: Ordernummer-field omschrijving-field Tabel 2: Ordernummer-field Meetpunt-field Status-field (Ja/Nee) Nu bestaat Tabel 2, uit 1 a 15 records allemaal gebaseerd op 1 odernummer. Waarbij ik de status van de meetpunten wil uitlezen. Niet alle meetpunten van alle orders zijn gelijk per order (we hebben in totaal 22 mogelijke meetpunten) Nu wil ik ik Tabel/Layout-1 een weergave hebben met de volgende info Ordernummer, omschrijving en Meetpunt 1 t/m 22, die allen gevuld zijn met J, N of "" als het meetpunt niet aanwezig is voor die order. Quote
0 Hatsaflats Posted November 25, 2014 Posted November 25, 2014 Volgens mij zit je per ongeluk op de verkeerde thread te reageren. Ik zet de reactie even onder die van jezelf Quote
Question
JanDaems
Gegroet,
Ik heb weer een uitdaging als FM-amateur.
In een klantenlijst (tabel 1) wens ik 2 selectievakjes aan te brengen.
- Ophalen
- Leveren
In een bestellijst (tabel 2) wil ik dat er een optelling komt van deze selectievakjes.
Als er 1 selectievakje is aangeduid is het resultaat 1
Als er 2 selectievakjes zijn aangeduid is het resultaat 2
Is er geen selectievakje aangeduid is het resultaat 0
Ik heb al allerlei methodes geprobeerd, maar geen enkele werkt.
Kan iemand me op weg helpen?
Groeten,
Jan
6 answers to this question
Recommended Posts