Ga naar inhoud
  • 0

Portaalrecords overzichtspagina


mouwen

Vraag

Beste Mede Filemakers,

 

Ik heb een LASTIGE vraag met betrekking tot een portaal. Ik heb namelijk een document waarbij ik per record een portaal heb samengesteld waarbij er in ieder portaal een portaalrij toegevoegd kan worden. Mijn vraag is eigenlijk hoe ik het kan realiseren om een totaaloverzicht van al de toegepaste portaalrijen weer te geven. In de bijlage heb ik een blad gerealiseerd met de regels die ik weergegeven zou willen hebben.

 

Daarnaast zou in dit totaaloverzicht al de portaalrijen waarbij het element en de hoofdcode overeenkomen bij elkaar op willen tellen. Dus dat de regels geminimaliseerd worden, hierbij wel oplettende dat de gegevens zoals opmerkingen en calculatie bij elkaar worden geplaatst met een scheidingsteken. Is dit mogelijk en zo ja hoe dient dit te worden toegepast.

 

Alvast bedankt,

Mouwen

Carthotheek V2.1.rar

Link naar reactie

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Beste Mouwen,

 

Ik weet niet of ik alle vragen voor je kan beantwoorden, maar misschien kan ik je wel een duwtje in de goede richting geven.

Wat me opvalt in het bestand is dat je als eerste naar je relatietabel moet kijken. Je hebt verschillende niveaus van gegevens.

 

Hieronder een indeling zoals ik begrijp dat het zou moeten zijn, maar kijk aub kritisch of dit klopt.

Van hoog naar laag:

1. Totaaloverzicht (met daaronder)

2. Begrotingen (met daaronder)

3. Details (met daaronder)

4. Ondersteunende tabellen met soorten details.

 

De hoofdcode tabel en database kan ik niet goed beoordelen wat het doel is.

 

Met dit in het achterhoofd wil je in het totaaloverzicht iets zichtbaar hebben wat 2 niveaus lager ligt (Details).

Dus als je bepaalde details op wilt vragen zonder een relatie te leggen met begrotingen, moet je een tweede TO maken van Details en daarmee een relatie leggen naar je Totaaloverzicht over de gegevens die je wilt hebben.

 

In dit geval zou ik in het totaaloverzicht een veld maken met een constante waarde (bv. "toegepast") en in details een veld maken die (scriptmatig) gevuld wordt met "toegepast" zodra je deze gebruikt in een begroting. Over deze relatie kan je dan berekeningen uitvoeren of teksten van gerelateerde records samenvoegen (gebruik de list functie)

 

Kort samengevat, kijk eerst heel kritisch naar je relatietabel en dan volgt de rest vanzelf (denk ik).

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...