Ga naar inhoud
  • 0

BTW percentage selecteren aan de hand van datum


Actitec

Vraag

Ha Clarify leden !

 

Inmiddels ben ik een tijdje bezig met filemaker, en het lukt me redelijk goed alleen loop ik inmiddels tegen een vraag aan;

 

voor een factuur afrekening is vanzelfsprekend een btw percentage nodig, alleen facturen die eenmaal afgerekend zijn mogen niet gewijzigd worden als het percentage veranderd. vb: 01/01/2016 gaat het btw percentage naar 25% dan mogen de facturen daarvoor niet naar 25% gaan, maar deze moeten op 21% blijven staan.

 

ik heb een aparte tabel voor btw percentages aangemaakt, en ik had het idee om zodra het btw percentage opgehaald word te filteren op het record met het hoogste ID ( uniek, auto increment ) en daarvan kijken of de datum al ouder is dan vandaag, zo niet een record zakken totdat ik het record vind met de datum die actief is.

 

dit zal meestal gewoon het hoogste record zijn, maar als er een wijziging op komst is en deze word al 2 maanden van te voren ingevoerd moet hij natuurlijk het oudere record pakken, en niet het nieuwe omdat dat pas over 2 maanden moet gaan werken !

 

hoe doe ik dit ? ik heb al iets geprobeerd met "if(Max (IngangsDatum) < Get(HuidigeDatum)" maar ik kom er niet echt uit, kunnen jullie me helpen ? of is er een praktischere manier ?

 

alvast bedankt !

 

groet,

 

wouter

Link naar reactie

0 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

Er zijn nog geen antwoorden gegeven op deze vraag.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...