Jump to content
  • 0

bijvastleggenrecord

LcGrs

Question

Hallo,

Een vraagde betreffende de scriptactivering "bijvastleggenrecord". Ik had begrepen dat die uitgevoerd wordt voor dat de record vastgelegd wordt. De ideale plaats om te kijken of een clubnaam in mijn database reeds gebruikt werd (om dubbele namen op te vangen).

Blijkt niet te werken. De wijzigingen in de record worden meteen vastgelegd en als ik in mijn script ga zoeken naar de recordnaam (in een afzonderlijke layout, gelinkt naar de tabel) dan vindt FM de benaming altijd.

Ik kan dus mijn actie niet annuleren door het script te beëindigen met false zoals FM aangeeft?

Wat is eigenlijk het nut van die scriptactivering "bijvastleggenrecord"?

Of zie ik het allemaal verkeerd?

bijvastleggenrecord.fmp12

2 answers to this question

Recommended Posts

• 0
De ideale plaats om te kijken of een clubnaam in mijn database reeds gebruikt werd (om dubbele namen op te vangen).

beter om deze test te doen bij het verlaten van het veld clubnaam. Zelf gebruik ik altijd een extra scherm waarin ik (vaak de naam) velden vraag die ik wil controleren op dubbel voorkomen. Na ingaven zoek ik naar overeenkomstige records. Indien deze niet zijn gevonden wordt doorgegaan in de volledige layout om records aan te maken. Indien deze wel wordt gevonden toon ik de gevonden records en vraag met een messagebox of je door wilt gaan met opvoeren "Gevens zijn mogelijk al aanwezig, doorgaan met toevoegen?"