Ga naar inhoud
  • 0

Hulp bij maken van Script


tdesmet

Vraag

Hallo Allemaal,

 

Ik heb hulp nodig bij een formule in een script.

 

Kort even uitleggen.

 

Ik heb een tabel "Werkorders", in die tabel staat het veld "Datum Uitgevoerd".

Ik heb eveneens een tabel Ruimingen met een veld RuimID, nog wat andere velden en een belangrijk veld is "Frequentie".

 

In mijn werkorder selecteer ik de klant, dan het type activiteit, in dit geval "Ruimingen" en bepaal ik welk RuimID het is (klant kan meerdere ruimingen hebben met verschillende frequenties).

 

Als mijn order is afgewerkt, vul ik het veld "datum uitgevoerd" in en dan wordt het werkorder gedupliceerd en krijgt het Datumveld voor volgende bezoek reeds een datum. Dit is gebaseerd op een veld frequentie.

zie hier de standaardformule:

 

If (Werkorders::Activiteit = "Ruimingen"; ( Werkorders::Datum Uitgevoerd ) + Ruimingen ::Frequentie)

 

Stel dat er 30 dagen staat, dan zal de datum voor volgend bezoek 30 dagen later zijn dan de dag van uitvoering.

 

Dit werkt allemaal, maar nu heb ik verschillende ruimingen bij een klant en moet ik ook rekening houden met de RuimID en daar de frequentie van nemen.

Bv klant heeft 3 verschillende ruimingen, hierdoor heb ik in tabel ruimingen dus 3 id's voor die klant.

In het werkorder bepaal ik wel welk RuimID het is om alle info in het werkorder te krijgen.

Maar hoe maak ik nu de script zodanig op dat wanneer deze is uitgevoerd en ik de het veld "datum uitgevoerd" invul, het veld voor volgend bezoek wordt ingevuld op basis van het getal dat in het veld frequentie staat van dat RuimID?

 

Ik dacht zo, maar dit werkt niet:

 

If (Werkorders::Activiteit = "Ruimingen"; ( Werkorders::Datum Uitgevoerd ) = Ruimingen ::RuimID = Werkorders::RuimID + Ruimingen ::Frequentie)

Link naar reactie

1 antwoord op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Is er een relatie tussen Werkorders en Ruimingen? Het lijkt alsof je in de laatste berekening de relatie wilt leggen met 'Ruimingen ::RuimID = Werkorders::RuimID' maar zo werkt het niet.

 

Met deze zit je volgens mij op de goede weg mits er een relatie is:

If ( Werkorders::Activiteit = "Ruimingen" ; Werkorders::Datum Uitgevoerd + Ruimingen::Frequentie )

 

Mvg,

René Ros

FMTraining

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...