Ga naar inhoud
  • 0

Tool voor kleuterjuffen


rafaelkips

Vraag

Hallo,

Wij zijn bezig een tool te ontwikkelen om kleuterjuffen te helpen activiteiten te kiezen na het ontleden van een kinderboek. Een boek wordt opgedeeld in 3 onderdelen (1 over WIE gaat het, 2 Over WAT gaat, 3. WAAR speelt het zich af) op basis van deze 3 onderdelen wordt er gekeken welke activiteit het meest geschikt voor dit boek. Elke activiteit krijgt voor elk onderdeel (wie,wat,waar) een score. De som van de scores geeft een eindtotaal. De activiteit met het hoogste totaal is het meest geschikt voor dit boek.

 

Ik heb 5 tabellen aangemaakt in FM

Tabel 1 (WIE): WIE 

Tabel 2 (WAT): WAT

Tabel 3 (WAR): WAAR

Tabel 4 (RST): RESULTAAT (activiteiten)

Tabel 5 (SCR): SCORES

Tabel SCR wordt een soort van rooster waar voor elke apart onderdeel (wie,wat,waar) een score wordt toegekend per resultaat (activiteit)

Dit werkt allemaal prima en ik kan via portals perfect een score krijgen per onderdeel afhankelijk van de keuze die ik maak in de venstermenu's

Nu zoek ik een manier om in een zesde tabel of portal de totalen te krijgen van de 3 verschillende onderdelen om zo het uiteindelijke resultaat of de top 5 weer te geven.

met het laatste zit ik een beetje vast. ik heb wat screenshots en mn bestand als bijlage toegevoegd

Alvast bedankt voor jullie bereidwilligheid

Rafael

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Schermafbeelding 2018-04-17 om 09.13.51.png

Schermafbeelding 2018-04-17 om 09.14.11.png

Drama in de les.fmp12

Link naar reactie

0 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

Er zijn nog geen antwoorden gegeven op deze vraag.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...