jw Posted March 7, 2021 Share Posted March 7, 2021 Ik werk al wat jaartjes met Filemaker, toch er valt toch steeds weer iets te ontdekken. De Let-functie is er al heel wat jaartjes, maar dat je daarmee ook je tellertje mee kan verhogen is wel een ontdekking. In onderstaand voorbeeld wordt een reeks aan elkaar geplakt, maar de teller hangt direct in dezelfde regel met een let-functie.: $totaal = $totaal + kosten [ $tel ] ) & Let ( $tel = $tel + 1 ; "" ) In een loop met een exitIf Zo kun je natuurlijk ook vooraf de teller verhogen en zelfs nieuwe variabelen declareren. Doet me denken aan C waar in ik ooit werkte met de i++ als teller. Er zijn vast meer dan dit soort leuke oplossingen. Ik ben benieuwd. Quote Link to comment
Question
jw
Ik werk al wat jaartjes met Filemaker, toch er valt toch steeds weer iets te ontdekken.
De Let-functie is er al heel wat jaartjes, maar dat je daarmee ook je tellertje mee kan verhogen is wel een ontdekking.
In onderstaand voorbeeld wordt een reeks aan elkaar geplakt, maar de teller hangt direct in dezelfde regel met een let-functie.:
$totaal = $totaal + kosten [ $tel ] ) & Let ( $tel = $tel + 1 ; "" )
In een loop met een exitIf
Zo kun je natuurlijk ook vooraf de teller verhogen en zelfs nieuwe variabelen declareren.
Doet me denken aan C waar in ik ooit werkte met de i++ als teller.
Er zijn vast meer dan dit soort leuke oplossingen. Ik ben benieuwd.
0 answers to this question
Recommended Posts