Jump to content

MBS( "RegEx.FindMatches"; ... ) voegt CR toe, ondanks optie hiervoor?

Gido_

Recommended Posts

Posted

(1) Om een lijst van matches te krijgen (zoals hier: 

), maar dan met de MBS plugin demo (v8.1.0.06), geraak ik niet van de trailing CR vanaf...

Nochtans zit er een optie ingebouwd om gegarandeerd geen trailing CR te hebben?  Bij mij wordt die zelfs toegevoegd, maar de webpagina is voor mij verwarrend wat betreft het gebruiken v/d opties, m.n. het al dan niet toevoegen van ExecuteOptions (Zijn de twee booleans niet genoeg? Wanneer moet je ook ExecuteOptions erbij zetten?).

Wat ik ook doe, ik krijg altijd een trailing CR.

Dit is mijn call naar een CF:

CF_MBSregex ( text ; "(?<=^|, )[^,]+(?=, |$)"  )

De CF:

Let ([

CompileOptions = 4194304 ;  // any newline
   ExecuteOptions = 4194304 ;  // any newline
  _pat = MBS( "RegEx.Compile"; pattern ; CompileOptions ) ;
  _RE = MBS( "RegEx.FindMatches"; _pat ; text ; ExecuteOptions ; 0 ; 1 ) ;  // last 1 = NO trailing RET?
  _freeMem = MBS( "RegEx.Free"; _pat )
];

_RE
)

In mijn input heb ik géén trailing CR, doch "eender wat ik doe," MBS plakt er een CR achter...  (FM 12 Adv; Win 7)

FileMaker_Pro_Advanced_ZULsP3JrLg.jpg.ef8c9a85cba8f3140d94a239a5902c97.jpg

Moet ik een ander soort newline definiëren? Staan mijn opties verkeerd? Is mijn demo ook te oud voor FM 12 Adv.?

Het punt is natuurlijk niet dat het niet op te lossen is, maar doe ik iets fout of is het een bug?

- - -

(2) Op de MBS site las ik ook...

"Please use \r instead of \n for the pattern as FM uses Mac line endings."  www.mbsplugins.eu/RegExCompile.shtml

Wetend dat in de BE_RegularExpression niets lijkt te werken of toegelaten te zijn w.b. \n, vroeg ik me af of e.e.a. wél zou werken met de MBS plugin. Ik experimenteerde dus ook met \r (ipv \n, zie andere thread), maar ook dat lijkt niet te werken...

Eén voorbeeld v/e simpel patroon dat ik graag zou zien werken is dit. Op deze manier voorkom ik dat de CRs onder de tekst geselecteerd worden, maar krijg ik dus niet klaar met MBS of BE plugin (zonder bloat en omwegen toch niet).  \v bestaat niet in Perl, en \n of \r werkten tot dusver niet hiervoor...

chrome_NfNb8DeDGf.jpg.0fc25c43ed766dfa46bed2ecdd5f400a.jpg