mackerjack Posted September 5, 2022 Share Posted September 5, 2022 ik wil een knop maken die verschillende dingen doet afhankelijk van de status van mijn bestand. bijvoorbeeld: ik heb een aantal record zichtbaar die gemarkeerd zijn met A. als ik op mijn knop druk wil ik dat hij alle records met B zichtbaar maakt en als ik daar op diezelfde knop druk alles met C en na nog een keer weer naar A enz. ik heb een scriptje gemaakt met 3 afzonderlijke if...then lussen na elkaar maar het werkt niet. wat doe ik fout? het scriptje (simpel gezegd): 1e if..: als statusveld = A dan worden alle records met B in het waardeveld gezocht en statusveld (globaalveld) wordt B. dan ...next. 2e if..: als statusveld = B dan worden alle records met C in het waardeveld gezocht en statusveld (globaalveld) wordt C. dan ...next. 3e if..: als statusveld = C dan worden alle records met A in het waardeveld gezocht en statusveld (globaalveld) wordt A. dan ...next. bij voorbaat dank voor uw hulp mackerjack Quote Link to comment
mackerjack Posted September 5, 2022 Author Share Posted September 5, 2022 in plaats van '...next' moet er staan '...end if' Quote Link to comment
mackerjack Posted September 5, 2022 Author Share Posted September 5, 2022 ik ben er uit! als laatste stap in de eerste twee loopjes moet ik gewoon het script stoppen. er zit ook veel teveel tijd tussen leuke dingen maken met filemaker. dan vergeet ik dingen. Quote Link to comment
Recommended Posts