Ga naar inhoud
  • 0

Filemaker 20.1.2.204 en macOS Ventura 13.5 uitdaging


tomstoek

Vraag

We zijn over naar beide nieuwe versies en waar lopen we tegenaan?
In de scripts stel ik voor het afdrukken altijd eerst de printer in met: printerinstellingen. Meestal op A4 Portrait of landscape.

Dat ging in de oude versies prima maar nu op de nieuwe pc's Apple Mac mini's met M2 processor krijgen we het probleem dat de grootte van de printerinstellingen niet meer kloppen.

Ik krijg de melding: Wanneer je het doelpapier instelt op Custom. 116.22 x 252.28 ontstaat er een conflict dat niet kan worden opgelost.
Daarna klapt Filemaker er negen van de tien keer uit en moet ik alles herstarten.  De pc en de printer want de printer geeft dan aan dat hij een beschadigd bestand ontvangen heeft.

Moet ik nou alle layouts voor de printer ineens kleiner maken?
Moet ik een eigen formaat erin zetten?
 

Ik ben nu bezig om nieuwe drivers van HP te downloaden en te installeren. Ben benieuwd.

 

Link naar reactie

1 antwoord op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Op 23-8-2023 om 15:45, tomstoek zei:

We zijn over naar beide nieuwe versies en waar lopen we tegenaan?
In de scripts stel ik voor het afdrukken altijd eerst de printer in met: printerinstellingen. Meestal op A4 Portrait of landscape.

Dat ging in de oude versies prima maar nu op de nieuwe pc's Apple Mac mini's met M2 processor krijgen we het probleem dat de grootte van de printerinstellingen niet meer kloppen.

Ik krijg de melding: Wanneer je het doelpapier instelt op Custom. 116.22 x 252.28 ontstaat er een conflict dat niet kan worden opgelost.
Daarna klapt Filemaker er negen van de tien keer uit en moet ik alles herstarten.  De pc en de printer want de printer geeft dan aan dat hij een beschadigd bestand ontvangen heeft.

Moet ik nou alle layouts voor de printer ineens kleiner maken?
Moet ik een eigen formaat erin zetten?
 

Ik ben nu bezig om nieuwe drivers van HP te downloaden en te installeren. Ben benieuwd.

 

Heb nu als 'tijdelijke' oplossing ervoor gekozen om alle normale (A4) prints in een pdf te laden en die dan aan de gebruiker aanbied. Dat is een omweg maar dan heb je geen last van het niet accepteren van de printerinstelling.

 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...