Jump to content
  • 0

gevonden resultaat dupliceren

joadalama

Question

Posted

Hallo allemaal,

Ik zit met een klein probleempje. Misschien is het heel simpel op te lossen, maar ik kom er zo snel niet uit. Ik heb een 4-tal filemaker tabellen. 1 is het hoofdbestand (orders) de anderen zijn hieraan gerelateerd. Aan een order kunnen in de verschillen tabellen meerdere records gekoppeld zijn. Ik wil graag "dummy-proof" een order kunnen kopiëren inclusief alle gerelateerde records. Die nieuwe gerelateerde records uiteraard gerelateerd aan de kopie van het order record en niet aan het origineel. Ben al aan het stoeien geweest met het tijdelijk opslaan van ID's in een global maar dat werkt niet lekker.

b.v.d.

Joachim

2 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Het hangt ervan af hoe je relaties gelegd zijn, m.a.w. hoe de relationele structuur van je systeem opgebouwd is: als Order het hoofdbestand is met voor elk order een uniek Order ID, en als alle gerelateerde records in de drie andere databanken gelinkt zijn volgens datzelfde Order ID, dan is het niet zo moeilijk:

1° dupliceer via scripting de oorspronkelijke Order-record

2° geef die op de "gewone" manier zijn nieuwe Order ID

3° keer terug naar de originele record en vraag alle gerelateerde op, bank per bank

4° maak daar dan telkens een duplicaat van

5° vervang in elk duplicaat het Order ID door het pas toegekende.

Hoofdingrediënten voor dit menu: GTRR, duplicate record, loop of replace, set field enz. Lijkt me leuk puzzle-werk!

Good luck!

• 0
Posted

Ik heb het gelukkig zo opgezet als je beschreven hebt. Ik zat zelf ook al een beetje in die richting te denken. Met je stappenplan erbij ga ik maar weer eens aan de slag. Dat is inderdaad een leuke puzzle. Altijd goed te horen dat je een beetje op de goede weg zit!