Jump to content
  • 0

[Off Topic] FileMaker-bestanden kopiëren op OSX

AvD

Question

Posted

Sorry indien dit off topic is: een systeem met 82 bestanden wordt geactualiseerd (nieuwe versies) bij een aantal klanten. Bij de bestandskopie op de Windows-server in het ene kantoor meldt Windows uiteraard dat de bestanden reeds bestaan en vraagt Kopiëren Ja, Kopiëren Nee, Annuleren of Alles kopiëren. In dit laatste geval worden de 82 oude bestanden gewoon overschreven door de 82 nieuwe. Op Mac OSX (ander kantoor) verloopt het net zo, alleen de knop Alles kopiëren is er niet !! Er moet dus 82 keer geklikt worden. Bovendien is het dialoogpaneel zo klein dat er bij langere bestandsnamen een lijn tekst bijkomt, waardoor de OK- en andere buttons een halve centimeter lager komen te staan, zodat je met de muis afwisselend naar boven en beneden moet.

Doe ik zelf iets verkeerd of hebben we hier te doen met een Apple-blunder?

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Beste AvD,

onder OS X, wel tenminste toch onder OS X v 10.2 (Jaguar) komt bij zo'n copy een dialog te voorschijn met 3 buttons:

Don't Replace - Stop - Replace

Links daarvan is een chekbox met de tekst Apply to all.

(ik heb niet de mogelijkheid om dit te controleren op een oudere OS X versie, maar misschien kan iemand anders dat wel doen.

Meer hoef ik niet uit te leggen denk ik.

• 0
Posted

Heel hard bedankt !! OSX 1 heeft die optie dus niet.

Ik heb Jaguar hier liggen, maar na al hetgeen ik i.v.m. FileMaker lees op de verschillende lists, durf ik die niet te installeren. Welk advies geef je me?

• 0
Posted

Ik kan je hierover niet echt zinnig advies geven.

Ik heb eerlijk gezegd geen zicht op alle problemen die er zouden zijn met OS X v 10.2 en FileMaker Pro 5.5v2 of 6.0v2.

Ik ontwikkel elke dag op 10.2 met FileMaker Pro 5.5v2 zonder problemen in een voor de rest W2K only omgeving (dus ik kan met 10.2 nu lekker op die HP2100 printen !!)

Als je mij laat weten wat voor jou de voornaamste bezwaren zouden zijn dan kan ik daar misschien iets beter op antwoorden.

• 0
Posted

Alle info is second hand via de diverse lists:

* printproblemen

* page setup in scripts werkt niet meer

* toolbars verdwenen

* problemen met backups

* problemen met lay-outs (nog wel werkend onder Classic)

* ODBC problemen

* snelheid (Quote: "An article was recently released which argued that OS X renders web pages much slower than Windows. Apple responded by saying that there are several technologies that are in the beginning phases of optimization").

* talrijke zeer diverse meldingen van problemen ontstaan bij de overgang zonder dat daarna op de lists van wie dan ook een antwoord verschijnt.

Er zijn er nog vele andere, maar ik houd het voorlopig hierbij.

Wat me voornamelijk bevreesde was dat de eerste installatie van OSX al van het begin misliep: er werd gevraagd te zorgen voor een internetconnectie, maar dat is hier een LAN, en OSX herkende die blijkbaar niet, zodat de hele installatieprocedure werd afgebroken... Daardoor vertrouwde ik de zaak niet meer.

• 0
Posted

Er loopt op FSA TechTalk net nog een melding binnen van problemen met wachtwoorden waarbij FM6 op OSX beveiligde bestanden toch opent zonder ingave van een wachtwoord:

> "FM6 & OSX - does not ask for password??"

>

> Is any one else having FM6 bypass the password when opening files??? A

> project I am working on uses 9 files, and when I open the main file an opening

> script opens all the others. Occassionally, it skips asking me for the

> password on the first file, but will ask for it on the second and subsequent

> files. I do not have any files using the 'Try a default password' in the

> prefs.

>

> I'm using an iBook running Jaguar.

> Thanks for any help

> Linda

Linda,

This is a Jaguar/FMP issue and is also a problem with FM 5.5.

Here are the following behaviors :

If FMP is not Launched :

then a double-clic on a FMP file

---> opens the file

- if the file has no password

- If the file has a default password and the default password is empty

---> Does not open the file in all other cases

The Alt key does not show the password dialog box

If FMP is already launched

Behavior is as expected when opening a file either with a double-clic or

with the "Open File" command.

FMInc is aware of the problem and is working on a fix

Is het dan toch niet beter te wachten, zeker nu Updater 3 voor de deur staat?