Jump to content
  • 0

File format MER bestand

SuperWimmie

Question

FM6.0v3 / Win

Wat mij toch weer overkomt:

Ik ben bezig een leuke export te maken uit Filemaker 6 om gegevens op een internet applicatie te plaatsen. Om van te watertanden.

Nu maak ik gebruik van het MER bestandsformaat omdat de veldnamen boven in het bestand worden opgenomen en de velden met ";" worden gescheiden.

Simpel en uiterst doeltreffend.

Maar.....

Ik kom bij een nieuwe klant met NT4 en Office'97 (ze bestaan nog).

Wil dus dat exportje "eventjes" laten zien op zijn systeem, lees het in op Internet en PLOF.

Fout. Error. Felgekleurde schermen.

Na een bakkie koffie om geestelijk weer te herstellen, ontdek ik dat de MER plotseling een veldscheiding kent van ","

Oftewel: was het een punt-comma, nu is het plotseling een comma.

Aiaiaiai, das niet leuk.

Constateer ik nu een probleem in Filemaker?

Heeft dit verband met Office?

En.... Iemand een oplossing?

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Hoi,

Heeft het niet te maken met de regionale setting van de P.C. in kwestie? (Control Panel - Regional Settings). Als deze op bijv. UK English staat dan is de list separator een "," ipv een ";" zoals in het Nederlands.

Dit is ook te controleren en aan te passen in de registry (HKEY_CURRENT_USER/Control Panel/International). Probleem is alleen dat Filemaker hier nogal ondoorzichtig mee om gaat. Het is dus niet altijd te zeggen dat het veranderen van deze separator ook een ander ".mer" bestand geeft.

Je kunt natuurlijk ook een search-replace doen met een command-line utility zodat je er altijd zeker van bent dat het goed vertaald is.

Groet,

Wouter