Ik heb weliswaar een thread (over FileMaker 6 overigens, vandaar dat ik me verstout een nieuwe thread over dit onderwerp te openen, misschien werkt het in 7 toch weer net even anders) gevonden, die ook over de funktie WeekOfYear gaat, maar die me eigenlijk niets wijzer maakt, omdat ik simpelweg de logica niet begrijp.
Ik maak een simpele kalender in FileMaker 7.
Velden:
Calculation = WeekOfYear (datumpje)
Calculation = WeekOfFiscalYear (datumpje)
Date: datumpje
Laat in tabelvorm zien, voeg records toe, geef datums in, laat FM de week berekenen.
Question
Durk
Ik heb weliswaar een thread (over FileMaker 6 overigens, vandaar dat ik me verstout een nieuwe thread over dit onderwerp te openen, misschien werkt het in 7 toch weer net even anders) gevonden, die ook over de funktie WeekOfYear gaat, maar die me eigenlijk niets wijzer maakt, omdat ik simpelweg de logica niet begrijp.
Ik maak een simpele kalender in FileMaker 7.
Velden:
Calculation = WeekOfYear (datumpje)
Calculation = WeekOfFiscalYear (datumpje)
Date: datumpje
Laat in tabelvorm zien, voeg records toe, geef datums in, laat FM de week berekenen.
Wat zien ik?
(ik laat mijn WeekOfFiscalYear bij 2, maandag dus, beginnen)
Welnu, zelfs als dit volgens FileMakers Help correct is
is dat volgens mij gewoon fout. Welke week heeft er nu maar één dag? Bovendien zie ik op alle kalenders die in mijn kantoor hangen echt dat de eerste week van 2005 op maandag 3 januari begint. Zodat WeekOfFiscalYear dan blijkbaar de juiste zienswijze lijkt te zijn. Waartoe dient dan WeekOfYear?
2 answers to this question
Recommended Posts