Ga naar inhoud
  • 0

kilometerstand

eurotouring

Vraag

Geplaatst:

Ik heb 2 databases voor mijn autocars: ritinfo met alle gegevens over de rit: kmstand - chauffeur - bestemming enz. en een 2de: onderhoudsinformatie: met kilometerstand van olieverversingen. Nu wil ik graag de hoogste Kmstand laten zien in mijn database ritinfo gerelateerd aan de nummerplaat, indien ik in een record bezig ben van bus A wil ik de hoogste kilometerstand van bus A zien zodat ik snel kan kijken of er onderhoud nodig ja of nee. Er is een relatie tussen de 2 databases op veld nummerplaat.

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst:

Overweeg een relatie die gesorteerd is op de kilometerstand (in omgekeerde volgorde). Het bovenste record van die relatie (oftewel het eerste record over die relatie) is dan altijd de hoogste kilometerstand.

• 0
Geplaatst:

Die relatie kun je gebruiken samen met een serialnumber om in het bestand waar de kms staan te zoeken naar de max. km waarde.

Indien je wilt weten wanneer het laatste onderhoud was t.o.v. de actuele km-stand (hoeveel km gereden) kun je de ‘vorige’ onderhoudskm stand vinden met een look-up die gebaseerd is op de ‘vorige laagste km stand van onderhoud’ ,

In die look-up copieer je dan de ‘next lower value’ en maak het verschil.

Peter had een elegante oplossing die hierop gebaseerd was.

• 0
Geplaatst: (aangepast)
heb dus reeds gesorteerd zodat hoogste kilometerstand als eerste komt toch krijg ik telkens de kilometerstand van het eerste record dat ik heb ingegeven.

Dan klopt toch echt je sorteer-volgorde niet. Heb je wel op OMGEKEERDE volgorde gesorteerd?

Als je een portaal maakt op basis van deze relatie: staan de regels dan wel juist gesorteerd, dat wil zeggen: degene met de hoogste kilometerstand bovenaan?

aangepast door Gast

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...