Jump to content
  • 0

kilometerstand

eurotouring

Question

Ik heb 2 databases voor mijn autocars: ritinfo met alle gegevens over de rit: kmstand - chauffeur - bestemming enz. en een 2de: onderhoudsinformatie: met kilometerstand van olieverversingen. Nu wil ik graag de hoogste Kmstand laten zien in mijn database ritinfo gerelateerd aan de nummerplaat, indien ik in een record bezig ben van bus A wil ik de hoogste kilometerstand van bus A zien zodat ik snel kan kijken of er onderhoud nodig ja of nee. Er is een relatie tussen de 2 databases op veld nummerplaat.

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Die relatie kun je gebruiken samen met een serialnumber om in het bestand waar de kms staan te zoeken naar de max. km waarde.

Indien je wilt weten wanneer het laatste onderhoud was t.o.v. de actuele km-stand (hoeveel km gereden) kun je de ‘vorige’ onderhoudskm stand vinden met een look-up die gebaseerd is op de ‘vorige laagste km stand van onderhoud’ ,

In die look-up copieer je dan de ‘next lower value’ en maak het verschil.

Peter had een elegante oplossing die hierop gebaseerd was.

• 0
heb dus reeds gesorteerd zodat hoogste kilometerstand als eerste komt toch krijg ik telkens de kilometerstand van het eerste record dat ik heb ingegeven.

Dan klopt toch echt je sorteer-volgorde niet. Heb je wel op OMGEKEERDE volgorde gesorteerd?

Als je een portaal maakt op basis van deze relatie: staan de regels dan wel juist gesorteerd, dat wil zeggen: degene met de hoogste kilometerstand bovenaan?

Edited by Guest