jw Posted January 17, 2005 Share Posted January 17, 2005 Ik weet wel at recursie betekent: de functie roep zichzelf aan, maar ik weet niet zo goed hoe ik het hier kan moet toepassen. nummer & "¶" & Right(nummer;Length(nummer)-1) & "¶" & Right(nummer;Length(nummer)-2) & "¶" & Right(nummer;Length(nummer)-3) & "¶" & Right(nummer;Length(nummer)-4) & "¶" & blijven herhalen naargelang maximumlengte Deze bovenstaande reeks heb ik uit een andere antwoord ( van Stef ). Als ik hierop een antwoord heb kan ik met een Multi-key zoeken in een artikelebestand op alle delen van de tekst. Quote Link to comment
0 jw Posted January 17, 2005 Author Share Posted January 17, 2005 valt weer mee, ik geloof dat dit werkt: Allstring ( < text > ) Right ( text ; Length ( text ) - 1 ) & "¶" & If ( Length ( text ) = 1 ; text ; AllString ( Right ( text ; Length ( text ) - 1 ) ) )[/b] Quote Link to comment
0 jw Posted January 17, 2005 Author Share Posted January 17, 2005 zo is die iets mooier: let ( str = Right ( text ; Length ( text ) - 1 ) ; str & "¶" & If (Length ( text ) = 1 ; text ; AllString ( str ) ) ) Quote Link to comment
0 Koen Van Hulle Posted January 17, 2005 Share Posted January 17, 2005 Leuk, he. Door een vraag te formuleren, zelf op het antwoord komen. Dit kom ik ook vaak tegen. Koen Quote Link to comment
0 jw Posted January 17, 2005 Author Share Posted January 17, 2005 alleen ik ben er nog niet, want eigenlijk moet ik via de multikey kunnen gaan zoeken op alle delen van de tekst, en dat doet ie toch niet. Dus wie heeft een mooiere ? Quote Link to comment
0 Sanne Posted January 17, 2005 Share Posted January 17, 2005 http://www.briandunning.com/filemaker-custom-functions/ Zoek op "multikey" Quote Link to comment
0 jw Posted January 17, 2005 Author Share Posted January 17, 2005 hé Sanne, wat is dat, de een krijgt een keurig uitgewerkt en hapklaar antwoord en de ander geef je een hint dat je ergens iets kan gaan vinden. OK, ik zal zo berichten van de zoekactie, dank. Quote Link to comment
0 Sanne Posted January 17, 2005 Share Posted January 17, 2005 Ik heb alleen hapklare antwoorden op vragen die ik snap Het is mij nog niet helemaal duidelijk wat je wilt bereiken, maar misschien dat een van de functies in de verzameling van Brian iets voor je kan betekenen. Quote Link to comment
0 jw Posted January 17, 2005 Author Share Posted January 17, 2005 nee Sanne, je antwoord is harstikke goed. Ik heb zojuist een functie opgepikt. Alleen fm7 is nu de index aan het opbouwen bij dit calculatieveld en dat kost tijd en ruimte. Wat ik wil ( = de klant ) in een artikelbestand heel snel op alle woorden kunnen zoeken. Het artikelbestand bevat ruim 2000 records met ieder een omschrijving van 80 tekens. Daar kan dan een woord in voorkomen als "wandklok" en die moet je kunnen vinden op het woord "klok" Quote Link to comment
0 jw Posted January 17, 2005 Author Share Posted January 17, 2005 Het idee achter het script AllTextCombinations ( text ) is dat je een multikey doen op alle varianten, maar als je dus 150 records met ieder 80 tekens laat berekenen is mijn machine 40 minuten aan het rekenen, je wilt niet weten hoe groot je bestand wordt als je dat loslaat op 2000 records. Ik ga eens zien wat de andere functies bevatten. Quote Link to comment
0 Sanne Posted January 18, 2005 Share Posted January 18, 2005 Ik heb wat lichte twijfels over je besluit om het via een multikey op te willen lossen, kun je daar wat meer over vertellen? Wat is daar de noodzaak van? Want het lijkt mij, dat als jij de zoekterm laat invullen in een global-veld, en je vervolgens de zoekopdracht: zoek naar "*zoekterm*" (sterretje-zoekterm-sterretje) uit laat voeren, dat je er dan ook bent. Een veld met de term "wandklok" als inhoud, zal gevonden worden als de zoekterm "and" is en je in dat veld zoekt op "*and*". Quote Link to comment
0 jw Posted January 18, 2005 Author Share Posted January 18, 2005 goede morgen Sanne, is dat echt zo ? kan dat met Filemaker ?, zo leer ik ook nog eens iets dat waarschijnlijk al in fm2 mogelijk was. Ja, het idee is redelijk snel te zoeken naar een artikel in een database van rond de 200 records in een netwerk omgeving. Ik ga het zo eens uittesten. Quote Link to comment
0 Koen Van Hulle Posted January 18, 2005 Share Posted January 18, 2005 Er staat een zeer uitgebreid hoofdstuk over "zoeken in FileMaker" in de help van FileMaker Pro 7. Koen Quote Link to comment
0 Sanne Posted January 18, 2005 Share Posted January 18, 2005 is dat echt zo? Neem je me in het ootje, Jw? Het symbool * in zoekmodus staat voor "nul of meer karakters" en hoewel ik niet met zekerheid durf te zeggen dat dit al in FMP2 zat, is het in elk geval al een aardig aantal jaren mogelijk. Wil je een hapklaar brokje? Bijgevoegd voorbeeld speelt zich af in het bestand "Test.fp7" in de tabel die ook "Test" heet en die het veld "Zoekveld" heeft (daar zitten alle teksten in) en het veld "Zoekterm_g", een globaal veld waar je de zoekterm in kunt voeren. Quote Link to comment
0 jw Posted January 18, 2005 Author Share Posted January 18, 2005 nee, ik neem je niet in het Ootje, ik verbaas mij wel nog steeds om dat gene dat allang kon, ik soms wel miste of via een andere weg oplosste. Dank voor de hapklare brok, deze smaakt goed. Quote Link to comment
Question
jw
Ik weet wel at recursie betekent: de functie roep zichzelf aan, maar ik weet niet zo goed hoe ik het hier kan moet toepassen.
Deze bovenstaande reeks heb ik uit een andere antwoord ( van Stef ).
Als ik hierop een antwoord heb kan ik met een Multi-key zoeken in een artikelebestand op alle delen van de tekst.
14 answers to this question
Recommended Posts