Jump to content
  • 0

Verwijzing naar fotobestand

Organeduc

Question

Wanneer ik een bestand heb, komt daar een bepaalde id per record in voor. (Over het format daarvan hebben sommigen van jullie zich al eens het hoofd gebroken!) Voorbeeld: 70379003 of 111181004. Het zij zo, ik heb het ook niet bedacht.

Nu bestaat er ook een windowsbestand, genaamd "Foto's" waarin lichte (dus met weinig kb's) foto's zijn opgenomen, die met de hierboven getoonde digits zijn benoemd, op dezelfde wijze dus.

FM7 moet in staat zijn, om daar naar te verwijzen, zodat als ik een record open, waarin die foto voorkomt, hij ook getoond wordt in dat record, zonder dat hij in de tabel als onderdeel wordt meegenomen. Daarmee zou het fm-bestand onnodig zwaar worden.

Ik weet dat je per record kunt aangeven, dat je naar zo'n bestand verwijst, maar als het om honderden records gaat wordt dat een vervelend karwei, zeker als die records ook nog eens regelmatig veranderen.

Bestaat er een mogelijkheid om dat te automatiseren? Ik heb het gevoel dat dat kan, maar kom er nog niet uit. Kan iemand me helpen?

6 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Hiervan zit een mooi voorbeeld in het BusinessTracker voorbeeld bestand van FM7

Veld ThumbnailImage en ThumbnailPathname

Let erop dat bij het opnemen van een verwijzing in tekst er moet worden opgegeven wat voor type het bestand is.

Hiervoor kan je gebruik maken van

imagemac:/
imagewin:/
image:/
filemac:/
filewin:/
file:/
movie:/

Ook geldt dat het scheidingsteken voor mappen altijd een / is, ongeacht het platform.

Imagewin op een mac levert een fout op, dus voor multiplatform situaties kan je beter image gebruiken.

rmw