Jump to content
  • 0

verschil tussen ...

zorro

Question

Is er eigenlijk een verschil tussen een nummer veld dat een auto calculatie is en een calculatie veld?

Ik vraag dit omdat ik gewerkt heb met calculatievelden om 20000 getallen op te tellen en dit gebeurd "vrij" traag. ( overzicht van 3 jaren)

Zou het een oplossing zijn om deze velden te veranderen naar nummers met autoenters en te laten indexeren?

Ik heb nog een vraag : het indexeren , wat doet dit concreet in een calculatie?

Is er een mannier om calculatie te versnellen?

Mvg

Z

1 answer to this question

Recommended Posts

• 0
Is er eigenlijk een verschil tussen een nummer veld dat een auto calculatie is en een calculatie veld?

En of: wat je auto calculatie noemt is in feite AutoEnter. Dat gebeurt dus zodra één van de elementen van je formule aanwezig is, dus meestal bij het aanmaken van een record (zie http://www.avd-ci.be/tip008.htm). Dat is totaal iets anders dan een calculatie die steeds hetzelfde resultaat geeft bij dezelfde formule.

Zou het een oplossing zijn om deze velden te veranderen naar nummers met autoenters en te laten indexeren?

Nee.

Ik heb nog een vraag : het indexeren , wat doet dit concreet in een calculatie?

Als ik je vraag letterlijk interpreteer: niets. Een index doet niets IN een calculatie. Het is wel mogelijk de resultaten van een calculatie te indexeren, zodat er snel op te zoeken is. FileMaker documenteert dit vrij goed in de online help.

Is er een mannier om calculatie te versnellen?

Ja, o.a. het niet tonen van de lay-out waar het calculatieresultaat verschijnt. En dan nog dit: http://www.avd-ci.be/tip023.htm

Hou er wel rekening mee dat deze tips "laagnummerig" zijn :wink: .

-----------

Dit was de 15000ste post