matthys Posted February 15, 2005 Share Posted February 15, 2005 situatie: ik heb 2 verschillende lijsten, met als enige gelijkenis de datum. (zie vb) Nu had ik graag op de een of andere manier een lijst gehad waar die 2 lijsten in 1 lijst kunnen worden getoond en gesorteerd op datum. Ik heb gelezen over join-files, maar dit lijkt niet de oplossing te zijn. test_boom.fp7.zip Quote Link to comment
0 AvD Posted February 15, 2005 Share Posted February 15, 2005 Je hebt twee tables gecreëerd maar dat was verkeerd en daarom zit je nu met dat probleem. Beide gegevenstypes komen immers overeen: het zijn beide events met een datum en een of meerdere betrokkenen. Dus alles in één table. En kijk eens naar de normalisatieregels die in het documentatiegedeelte van dit forum staan. Quote Link to comment
0 matthys Posted February 15, 2005 Author Share Posted February 15, 2005 Op het eerste gezicht komen de gegevenstypes overeen, maar het voorbeeld dat ik heb gegeven was een heel simpel voorbeeld. De database zit veel ingewikkelder in elkaar dan het voorbeeld. Het zijn een stuk of 10 tables (facturen, todo-lijsten, afspraken en nog een hoop andere onzin). Dus die tables zijn echt wel nodig. Maar uit uw antwoord heb ik al verstaan dat ik in de problemen zit. Quote Link to comment
0 AvD Posted February 15, 2005 Share Posted February 15, 2005 Als het echt nodig is - maar dat is vanhieruit niet te beoordelen - kan je natuurlijk nog gebruik maken van een tijdelijk te vullen table die gegevens importeert van de twee andere. Quote Link to comment
0 matthys Posted February 16, 2005 Author Share Posted February 16, 2005 Avd, bedankt, aan dat importeren had ik niet gedacht. Het wordt wel iets ingewikkeld (volgens mijn normen). Het zijn een stuk of 8 verschillende tables die moeten worden geimporteerd. Maar ik zie het terug zitten. Quote Link to comment
Question
matthys
situatie: ik heb 2 verschillende lijsten, met als enige gelijkenis de datum.
(zie vb)
Nu had ik graag op de een of andere manier een lijst gehad waar die 2 lijsten in 1 lijst kunnen worden getoond en gesorteerd op datum.
Ik heb gelezen over join-files, maar dit lijkt niet de oplossing te zijn.
test_boom.fp7.zip
4 answers to this question
Recommended Posts