Ga naar inhoud
  • 0

Mixen van lijsten

matthys

Vraag

Geplaatst:

situatie: ik heb 2 verschillende lijsten, met als enige gelijkenis de datum.

(zie vb)

Nu had ik graag op de een of andere manier een lijst gehad waar die 2 lijsten in 1 lijst kunnen worden getoond en gesorteerd op datum.

Ik heb gelezen over join-files, maar dit lijkt niet de oplossing te zijn.

test_boom.fp7.zip

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst:

Je hebt twee tables gecreëerd maar dat was verkeerd en daarom zit je nu met dat probleem. Beide gegevenstypes komen immers overeen: het zijn beide events met een datum en een of meerdere betrokkenen. Dus alles in één table.

En kijk eens naar de normalisatieregels die in het documentatiegedeelte van dit forum staan.

• 0
Geplaatst:

Op het eerste gezicht komen de gegevenstypes overeen, maar het voorbeeld dat ik heb gegeven was een heel simpel voorbeeld. De database zit veel ingewikkelder in elkaar dan het voorbeeld.

Het zijn een stuk of 10 tables (facturen, todo-lijsten, afspraken en nog een hoop andere onzin). Dus die tables zijn echt wel nodig. Maar uit uw antwoord heb ik al verstaan dat ik in de problemen zit.

• 0
Geplaatst:

Als het echt nodig is - maar dat is vanhieruit niet te beoordelen - kan je natuurlijk nog gebruik maken van een tijdelijk te vullen table die gegevens importeert van de twee andere.

• 0
Geplaatst:

Avd,

bedankt, aan dat importeren had ik niet gedacht.

Het wordt wel iets ingewikkeld (volgens mijn normen). Het zijn een stuk of 8 verschillende tables die moeten worden geimporteerd. Maar ik zie het terug zitten. :D

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...