Jump to content
  • 0

ScriptMaker niet meer toegankelijk

Arnoud

Question

Posted

Ik heb een tamelijk omvangrijke applicatie gemaakt in Pro 7.

Daarna heb ik wat kleine aanpassingen uitgevoerd in Developer 7.

Vanochtend kom ik er achter dat mijn ScriptMaker (in zowel Pro als Dev.) niet meer geopend kan worden (menu is grijs), en dat geldt ook voor de File Options.

Ik heb Dev. gedeinstalleerd, om vervolgens op Pro te draaien, en de app. ook op een andere computer opgestart, maar het probleem blijft.

Heeft iemand enig idee hoe ik dat weer ongedaan krijg, en bovendien wat de oorzaak kan zijn?

m.vr.gr.

Arnoud

7 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Ik heb een paar dialoogteksten veranderd en 1 backup scriptje toegevoegd. Alles bij elkaar 10 minuten werk.

Ik sta echt voor een raadsel.

Gelukkig ben ik nog niet onder behandeling geweest van mijn backup manie....

Een van de kopietjes die het nog wel deed was van VOOR de aanpassingen.

IS deze app. ueberhaubt weer aan de praat te krijgen?

gr.

Arnoud

• 0
Posted

Ik heb van de niet correct werkende app. een clone gemaakt en...die werkt WEL. Vervolgens een SaveAsCopy en OOK die werkt.

Op zijn Amsterdams: "schiet mij maar lek"

Iemand ervaring met dit soort gedrag?

• 0
Posted

Het is normaal dat een aantal menu-items niet toegankelijk zijn wanneer FileMaker intensief met iets bezig is (complexe sortering, ingewikkeld script, enzovoort), ook als dat op de achtergrond verloopt. Idem voor print spoolings. Als je op dat ogenblik de Windows Task Manager oproept, dan beweert die zelfs dat FileMaker "not responding" is. Zodra de spooling voorbij is, keert alle normale activiteit terug.

Kan het zijn dat je in die richting moet zoeken?

• 0
Posted

Bedankt voor het meedenken André, maar ik denk dat wat jij zegt er niets mee te maken heeft.

Windows functioneert prima en er behoeven geen intensieve berekeningen te worden uitgevoerd.

Ik zit dus met een FMP7 file waarvan de ScriptMaker en de FileOptions gedisabled zijn ook al wordt er niets gedaan. Maar zodra van die file een kopie of kloon wordt gemaakt werkt die kopie resp. kloon perfect. Is dat vreemd of niet?

• 0
Posted

Ik ben eruit! :D

Om het FMP bestandje incl. de plugin, mapjes, foto's en geluidjes netjes te (laten) installeren heb ik een batch file gemaakt en die in een installatiemapje gestopt tesamen met het FMP bestand en een VSB bestandje om de snelkoppeling te maken. Ik heb toen het FMP bestand en het VSB bestand 'verborgen' gemaakt. Waarschijnlijk ben ik toen wat slordig te werk gegaan en is de optie 'alleen lezen' van het FMP bestand aangevinkt, of 'springt' FMP veiligheidshalve op 'alleen lezen' als de file op een CD/DVD gebrand wordt (zonder deze te zippen). En dat heeft dus het beschreven ongewilde effect. Weer wat geleerd dus.

gr.

Arnoud