Jump to content
  • 0

Zoeken met datums

Organeduc

Question

Wanneer ik een bestand heb met een veld waarin datums voorkomen, zou ik dat bestand graag zo willen openen dat ik alle records te zien krijg, die een datum hebben vanaf 1 jaar voor de huidge datum.

Ook zou ik graag records willen kunnen openen vanaf bijvoorbeeld 32 weken voor de huidge datum, of bijvoorbeeld 25 dagen.

Ik weet wel dat ik dan bwerkte zoekopdrachten moet ingeven, mmaar hoe?

Mijn handboek zegt daar niets over.

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Ik werk met een rs list vanuit een calc veld, waar ik de "periode" kan ingeven : vandaag, gisteren, verleden week/maand/jaar, 3 weken geleden, wat ik maar wil/nodig heb.

Bij het openen van het bestand/toepassing wordt de vraag gesteld via script welke periode moet getoond worden, met een valuelist met de index van het calc veld...maak de keuze.....

FM grommelt dan wat via een nifty script, maar toont gedwee wat er voorradig is....of zegt het keurig wanneer er niks geldigs in de ingewanden zit....met een voorstel of er een andere zoekopdracht dient te gebeuren, of dat het welletjes geweest is....

Als je al de nodige periodes voorziet in het berekeningsveld, kun je alle kanten op. Je dient nog eens niet het scriptje aan te passen indien je een nieuwe periode wenst of een bestaande dient te veranderen, enkel de valuelist, want het zijn die waardes waarmee het scriptje rekening houdt....

• 0
Als je al de nodige periodes voorziet in het berekeningsveld

Jean, zou je me eens een voorbeeldje kunnen geven van zo'n berekening, want juist aan de kennis daarvan ontbreekt het me.

Ik werk met een rs list

Bedoel je hier een valuelist mee?

Bedankt vast voor je antwoord.

• 0

In FM 7 kan ik geen statusfuncties vinden. Hoe moet dat daar?

Heel de status is blijkbaar vervangen door get....

Iemand zal je denkelijk wel op weg willen helpen....

hartstikke bedankt

Doorgegeven...da kind straalt...verdiende punten daarmee....