Jump to content
  • 0

verkeerde toetsenbord ingesteld ???

haribiwo

Question

ik weet dat er verschillende typen toetsenborden zijn en dat je die bij het instaleren van windows moet instellen om de juiste tekens tevoorschijn te krijgen, uiteraard staat mijn toetsenbord zo ingesteld dat als ik hier een @ intyp er ook een @ tevoorschijn komt, echter niet in filemaker pro (7.0v3) als ik daar in mijn records een e-mail adres in wil typen, verschijnt er ipv een @ een " en voor de / een - en zo nog meer tekens, dit wijst er dus op dat het verkeerde toetsenbord ingesteld staat, ik heb al gezocht, maar kan niet vinden waar ik dit kan veranderen, weet iemand waar ik dit kan veranderen??? het is nl nogal lastig om bij ieder teken de goede toets erbij te zoeken

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0

het is een standaard toetsenbord (101/102 toetsen) en als je met qwerty de bovenste rij toetsen bedoeld, dan is het die inderdaad, verder werk ik met Windows XP

mijn man heeft op zijn pc een zogenaamd nederlands toetsenbord en ik heb ontdekt dat de tekens overeen komen met zijn toetsenbord, bij hem zit bijv het @ helemaal links bovenaan en bij mij zit hij boven de 2, maar in filemaker moet ik dus de meest linker toets hebben om het @ tevoorschijn te krijgen, rara hoe kan dat ???