Ga naar inhoud
  • 0

Automatische backup

zorro

Vraag

Geplaatst:

Beste ,

Ik zoek een mogelijkheid om elke week automatische een backup te maken. Dit is geen probleem , maar ik zou willen dat elke week een andere naam heeft bv zo dat week 1een backupnaam heeft van backup_week1 en dat week erna automatische een backup gebeurd met naam backup_week2.

Ik had gedacht een om een globaal veld te laten optellen elke week, maar hoe krijg ik de inhoud van dit veld in de "save as copy" functie?

Is dit mogelijk te verwezenlijken?

Het is uiteraard mogelijk om via script parameters het gewenste script te laten doorlopen en het gewenste save modus aan te spreken , maar dat vergt wel veel type werk...

Enig ander idee?

Mvg

Z

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst:

Grandioze gratis plugin.

Met dank voor de tip aan DTPerry elders op dit forum:

SHELL plugin

mac-> http://www.abstrakt.com/files/shell.sea.hqx

win-> http://www.abstrakt.com/files/shell.zip

hiermee kun je onder osX alle commando's aan die je ook in de terminal kunt. (heb er nog geen windows ervaring mee)

je kunt dus ook files kopieren naar een specifieke plaats met een specifieke naam. Deze naam kun je dan gebruik in je scriptstap om automatische de afbeelding te importeren.

ik gebruik deze plugin om afbeeldingen van het internet te halen, schermafbeeldingen van PDF bestanden te maken met een bepaald formaat en deze als jpg te importeren in een container veld.. samen met wat applescript is eigenlijk alles mogelijk wat de troi-file-plugin ook kan (en meer)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...