Jump to content
  • 0

Automatische backup

zorro

Question

Beste ,

Ik zoek een mogelijkheid om elke week automatische een backup te maken. Dit is geen probleem , maar ik zou willen dat elke week een andere naam heeft bv zo dat week 1een backupnaam heeft van backup_week1 en dat week erna automatische een backup gebeurd met naam backup_week2.

Ik had gedacht een om een globaal veld te laten optellen elke week, maar hoe krijg ik de inhoud van dit veld in de "save as copy" functie?

Is dit mogelijk te verwezenlijken?

Het is uiteraard mogelijk om via script parameters het gewenste script te laten doorlopen en het gewenste save modus aan te spreken , maar dat vergt wel veel type werk...

Enig ander idee?

Mvg

Z

2 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Grandioze gratis plugin.

Met dank voor de tip aan DTPerry elders op dit forum:

SHELL plugin

mac-> http://www.abstrakt.com/files/shell.sea.hqx

win-> http://www.abstrakt.com/files/shell.zip

hiermee kun je onder osX alle commando's aan die je ook in de terminal kunt. (heb er nog geen windows ervaring mee)

je kunt dus ook files kopieren naar een specifieke plaats met een specifieke naam. Deze naam kun je dan gebruik in je scriptstap om automatische de afbeelding te importeren.

ik gebruik deze plugin om afbeeldingen van het internet te halen, schermafbeeldingen van PDF bestanden te maken met een bepaald formaat en deze als jpg te importeren in een container veld.. samen met wat applescript is eigenlijk alles mogelijk wat de troi-file-plugin ook kan (en meer)