luk Posted April 16, 2005 Share Posted April 16, 2005 Een beetje een vraag die je hier niet verwacht, maar ik wil elk record exporten naar een afzonderlijk bestand met enkel dat record in. a) Hoe kan ik in een script een automatische naam laten geven? groet en dank! Quote Link to comment
0 Wim Bongertman Posted April 16, 2005 Share Posted April 16, 2005 Ik heb dit probleem ook al eens gehad in filemaker 6. Toen was het antwoord dat het onder speciale plugin niet kan. Het is mij ook niet gelukt omdat ik geen plugin wilde gebruiken. Filemaker 7 kan het volgens mij nog steeds niet. Overigens ben ik van mening dat dit soort simpele dingen zouden moeten kunnen in een pakket als filemaker. Quote Link to comment
0 Arnoud Posted April 16, 2005 Share Posted April 16, 2005 Zonder plugin kan je de naam van de exportfile niet 'dynamisch' wijzigen. En voor Windows en Mac is er de goede en gratis ''Shell'' plugin: http://www.abstrakt.com/ In Windows zou het grofweg als volgt kunnen: Velden Hoofdbestand o.a.: gCounter = GetalVeld Global gCommandLineN=CalculatieVeld Tekst Global: "ren export.tab export"&gCounter&".tab" Velden Hulpbestand (exportbestand bestaande uit 1 record): Velden naar eigen keuze. Look Up maken op keyHulptabel Pseudo code script: Foundset maken Set Field(gCounter=1) Naar eerste record foundset Loop Set Field(keyHulptabel=RecID) # de velden worden ingevuld Exporteer record Hulptabel (export.tab) Set Field (gCommandLine=gCommandLineN) # vult de CommandLine Subscript(CommanLineExecute) # dit hernoemt de export file SetField(gCounter=gCounter+1) Naar volgende record Foundset (verlaat bij laatste) End Loop Opmerking 1: Een hulpfile lijkt mij handig omdat je steeds 1 record moet isoleren van je foundset. Opmerking 2: Het subscriptje roept de plugin aan bij het uitvoeren van de systeemcommando's Een FMP voorbeeld zit bij de plugin. Het veld gCommandLine wordt daarbij gebruikt. HTH Arnoud (2x gewijzigd) Quote Link to comment
0 Arnoud Posted April 17, 2005 Share Posted April 17, 2005 Hierbij het werkende script. Quote Link to comment
0 Arnoud Posted May 3, 2005 Share Posted May 3, 2005 Het kan dus WEL zonder plugin. Verbluffend eenvoudige oplossing. http://www.clarify.net/viewtopic.php?t=2472&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=pdf Quote Link to comment
Question
luk
Een beetje een vraag die je hier niet verwacht, maar ik wil elk record exporten naar een afzonderlijk bestand met enkel dat record in.
a) Hoe kan ik in een script een automatische naam laten geven?
groet en dank!
4 answers to this question
Recommended Posts