Jump to content
  • 0

Portal, alleen de 'nee' zichtbaar

loeserd

Question

Hee haai, daar ben ik weer eens!! lalala

Begin het allemaal behoorlijk onder de knie te krijgen allemaal, maar ik heb nog twee hele simpele (voor jullie :lol: ) vraagjes, en dan ben ik helemaal gereed en kan ik ermee aan de slag!!

Vraagje 1:

Ik heb een formulier (factuur) waar een portal instaat waar alle gegevens van 'de nog te factureren producten' in staan. Het formulier is gebaseerd op de tabel factuur. De portal is gebaseerd op product. In de tabel product staat een veld met 'gefactureerd' waar de opties Ja/Nee kunnen worden aangeklikt dmv radiobuttons. Nou wil ik in de portal alleen degene zien die op Nee staan gevinkt, maar hoe?! Ik weet dat het kan en dat het ook heel simpel is.....

Van vraagje 2 maak ik een nieuwe topic (dat is volgens mij de bedoeling, toch)

Loeserd

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Ik ben niet zeker of je analyse goed is: op een product-formulier (ik vermoed dat dat een record is), zet je toch veel beter de Factuur ID zodat elke aankoop-lijn bij een specifieke factuur hoort.

Afgezien daarvan kan je de optie Gefactureerd Ja/Nee toch gemakkelijk in je relatie betrekken via de AND-operator in je relatiedefinitie (naast de Klant ID, waar je het niet over hebt).

• 0

Vraagje 1:

Ik heb een formulier (factuur) waar een portal instaat waar alle gegevens van 'de nog te factureren producten' in staan. Het formulier is gebaseerd op de tabel factuur. De portal is gebaseerd op product. In de tabel product staat een veld met 'gefactureerd' waar de opties Ja/Nee kunnen worden aangeklikt dmv radiobuttons. Nou wil ik in de portal alleen degene zien die op Nee staan gevinkt, maar hoe?! Ik weet dat het kan en dat het ook heel simpel is.....

Maak nieuw factuurveld: GefactureerdJaNee ; global tekst.

Leg relatie tussen Factuur:GefactureerdJaNee en Product:Gefactureerd

Als je nu Ja of Nee invult in GefactueerdJaNee dan verschijnen in je

portal de gefactureerde c.q. ongefactureerde producten.

HTH

Arnoud