Ga naar inhoud
  • 0

Dialoogvensters met voorwaarden


ldevelop

Vraag

Ik weet dat je bij filemaker dialoogvenster kunt maken, met verschillende antwoordopties voor de gebruiker, maar hoe kan je aan de verschillende knoppen (eerste, tweede, derde) verschillende gevolgen laten vasthangen?

 

Als eerste, dan ...

Als tweede, dan ...

Als derde, dan ...

 

Nu doen de drie knoppen niets en laten het script gewoon verder aflopen...

Link naar reactie

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Beste Laurensje

 

Je vraag behoort eigenlijk ook tot de basics van FileMaker. Het kan nooit kwaad, wanneer je iets niet weet, even te kijken naar wat er in de titelbalk van het actieve venster staat. In jouw geval stond daar Specify Message. Als je dat even opzoekt in de index van de on line help, dan gaat er (meestal) een wereld voor je open. Zo leer je veel meer, denk ik.

Altijd welkom dus met je vragen, maar zorg eerst voor eerstelijns-hulp bij jezelf. Zo hebben de besten onder ons het geleerd.

 

By the way: felicitaties met die LatinKeys. Je zal je hier thuis voelen, want er zijn er hier verschillenden die courant Latijn parabolant. Fumperus Maximus, bijvoorbeeld, hoewel die het meestal tamelijk druk heeft met de Vestaalse maagden. Ave et cave canes.

Link naar reactie
  • 0
...

 

Je vraag behoort eigenlijk ook tot de basics van FileMaker. Het kan nooit kwaad, wanneer je iets niet weet, even te kijken naar wat er in de titelbalk van het actieve venster staat. In jouw geval stond daar Specify Message. Als je dat even opzoekt in de index van de on line help, dan gaat er (meestal) een wereld voor je open. Zo leer je veel meer, denk ik.

...

 

Ja, ik denk dat het toch het beste is omdat zo op te lossen, maar vaak voor zo dingen hou ik mijn ogen niet open en let ik niet op 'details' als titels van een venster vb. en ook begrijp ik de uitleg in het engels maar half...

 

(een vraag stellen is toch zo makkelijk... :oops: )

Link naar reactie
  • 0

Blijven vragen zou ik zo zeggen. Het is belangrijk dat je de basics op de juiste manier leert.

 

De help-handleiding is nu niet bepaald de meest gebruikvriendelijk. Als je al weet dat je bij de status-functies moet gaan zoeken, dan moet je de juiste nog terugvinden.

 

Wellicht zijn er op de tweede handsmarkt nog wel boeken te vinden over FileMaker 4.0.

 

Koen

Link naar reactie
  • 0
Beste Laurensje

 

Je vraag behoort eigenlijk ook tot de basics van FileMaker. Het kan nooit kwaad, wanneer je iets niet weet, even te kijken naar wat er in de titelbalk van het actieve venster staat. In jouw geval stond daar Specify Message. Als je dat even opzoekt in de index van de on line help, dan gaat er (meestal) een wereld voor je open. Zo leer je veel meer, denk ik.

Altijd welkom dus met je vragen, maar zorg eerst voor eerstelijns-hulp bij jezelf. Zo hebben de besten onder ons het geleerd.

 

By the way: felicitaties met die LatinKeys. Je zal je hier thuis voelen, want er zijn er hier verschillenden die courant Latijn parabolant. Fumperus Maximus, bijvoorbeeld, hoewel die het meestal tamelijk druk heeft met de Vestaalse maagden. Ave et cave canes.

 

Als je vindt dat de vragen te simpel voor jou intelect zijn, zou ik er beter niet op antwoorden en je met wat anders bezig te houden . Er zijn geen stomme vragen alleen maar stomme antwoorden.

Link naar reactie
  • 0

Als je vindt dat de vragen te simpel voor jou intelect zijn, zou ik er beter niet op antwoorden en je met wat anders bezig te houden . Er zijn geen stomme vragen alleen maar stomme antwoorden.

 

Moet ik dan zulke dingen niet vragen? Op een simpele vraag hoort een simpel antwoord... 8O Of begrijp ik niet goed wat je wil bedoelen???

Nu weet ik dat ik zo vragen niet meer hoef te stellen, maar ik ben toch heel dankbaar voor het antwoord van murtje want ik heb het heel handig kunnen toepassen. en avd heeft mij ook heel wat wijzer gemaakt :roll:

Link naar reactie
  • 0
Als je vindt dat de vragen te simpel voor jou intelect zijn, zou ik er beter niet op antwoorden en je met wat anders bezig te houden . Er zijn geen stomme vragen alleen maar stomme antwoorden.

 

Rustig Eddy! Volgens mij heeft AvD enkel maar een tip gegeven hoe te "leren leren". Misschien wel de belangrijkste aanwijzingen die er zijn. Ik doe mondeling net hetzelfde tijdens een opleiding: mensen laten ZIEN hoe ze FM kunnen uitpluizen. Op vele plaatsen kan je zaken makkelijker uitpluizen door naar tiels te kijken waar je normaal overkijkt.

Ook een beetje respect graag. Sommigen hier helpen mensen urenlang gepieker uit te sparen.

 

Perpetus vincit, qui utitur clementia.

 

mvg,

Stef

aangepast door Gast
Link naar reactie
  • 0
Als je vindt dat de vragen te simpel voor jou intelect zijn, zou ik er beter niet op antwoorden en je met wat anders bezig te houden . Er zijn geen stomme vragen alleen maar stomme antwoorden.

 

Rustig Eddy! Volgens mij heeft AvD enkel maar een tip gegeven hoe te "leren leren". Misschien wel de belangrijkste aanwijzingen die er zijn. Ik doe mondeling net hetzelfde tijdens een opleiding: mensen laten ZIEN hoe ze FM kunnen uitpluizen. Op vele plaatsen kan je zaken makkelijker uitpluizen door naar tiels te kijken waar je normaal overkijkt.

Ook een beetje respect graag. Sommigen hier helpen mensen urenlang gepieker uit te sparen.

 

mvg,

Stef

 

Dankje Stef, ik voelde mij al schuldig met zo iets 'eenvoudig' te vragen... :?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...