Ga naar inhoud
  • 0

301 error opvolging in scripts


JeanWM

Vraag

Ik zit met enkele bedenkingen op het gebied van ‘record locking’ in een multi-user omgeving met de 301 error capture. Ik zit in de ‘behangpapier’ fase met FM 5.0 op een 'what - if' splitsing.... :roll:

 

Wat is de meest aangewezen methode bij een 301 error in een script :

- gewoon alles stoppen en ‘later opnieuw proberen’ ?

- een loop maken en wachten ‘tot het record eventueel vrijgegeven wordt’ ?

- een ‘error-log file’ maken om het script later opnieuw te laten lopen ?

- iets maken dat ‘tijdelijk’ een record locking toestaat, maar hoe moet het ‘vrijgeven’ dan gemaakt worden ?

 

Of hebben jullie nog andere oplossingen – of hoe doen jullie dat ?

Link naar reactie

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Jean,

 

hier is wat ik gebruik, maar dit moet eigenlijk nog eens deftig getest worden, dus Geen garanties

Set Error Capture [ On ]
Set Field [ Main#compCode::VolgendFaktuurNr, Main#compCode::VolgendFaktuurNr + 1 ]
Loop
  Exit Loop If [ Status(CurrentError) ! "301" ]
  If [ Status(CurrentError) = "301" ]
     Show Message [ Buttons: “OK”, “”, “”; Data: “Het Volgende Faktuurnr kon niet bijgewerkt worden. Vraag aan
de andere gebruiker om te deblokkeren en druk dan op OK.” ]
     Set Field [ Main#compCode::VolgendFaktuurNr, Main#compCode::VolgendFaktuurNr + 1 ]
  End If
End Loop

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor reactie Danny.

 

Het is op de 'vraag andere gebruiker....' dat ik in mijn scenario zowat vastloop.

 

De 'andere gebruiker' zit in een ander gebouw op de site.

Die zit soms in een record, terwijl de 'werkplaats' verlaten wordt. Er staat wel een bericht op het scherm en binnen een bepaalde tijd geeft FM dat record/bestand wel vrij.

 

Als ik de script die vooropgestelde tijd laat wachten (of misschien zelfs iets langer - voor alle veiligheid), kan er verder gewerkt worden, maar dat is mijn theoretische veronderstelling.....

 

Ik heb het wat moeilijk met het 'veronderstellen' wat er dan gebeurt of zou moeten gebeuren.

Als ik ook maar één item uit het oog verlies, of er niet aan denk.... kunnen er - mogelijk voorlopig onzichtbare - fouten optreden.

 

Het zijn juist die mogelijkheden die ik zou willen weten voor we verder het 'bos intrekken' :lol:

 

Voorlopig vind ik maar weinig literatuur over het 'hoe' opvangen van de 301 en hoe je daar verder op kunt reageren/bouwen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...