Jump to content
  • 0

Filemaker server 7 ( of 8 ) en TerminalServices

Johannes

Question

Posted

Hallo,

Heeft er iemand van jullie enige ervaring met de samenwerking tussen filemaker server 8 ( op een 2003 standard server ) en terminal services; werkt dat ueberhaupt wel samen ?

Ik heb nu namelijk het probleem dat via een VPN na het wegvallen van de verbinding ik de gehele sessie iedere keer op mn client moet starten ( inklusief het lokale filemaker pakket ) en da's een tijdrovende zaak.

Is het niet zo als ik Terminal Services ga draaien, dat ik dan meteen mn scherm weer terugheb, of zie ik t helemaal verkeerd ?

Alvast mijn dank, en Groeten uit Turnhout

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Bij TS zal je bij het wegvallen van de verbinding terug moeten inloggen.

Daarna kom je gewoon terug op het scherm waar de sessie werd onderbroken.

Ik kan iedereen TS aanraden. Het werkt prima en bij een nieuwe versie moet je niet al je client-pc's updaten maar enkel de server.

• 0
Posted
...bij een nieuwe versie moet je niet al je client-pc's updaten maar enkel de server.

Maar wel iets verzinnen om meerdere clients op 1 server te draaien...

In principe kom je terug in je oude sessie bij het opnieuw aanloggen. Echter als de verbinding wordt verbroken en de sessie actief blijft staan (niet heeft gezien dat je eruit was gewipt) dan log je in op een nieuwe sessie...

Werken via RDP is op zich no problem gaat prima. 2003 server laat standaard 2 verbindingen toe wil je meer moet je licenties erbij kopen. Als je echter meerdere FMP licenties via meerdere RDP sessies wilt laten werken op 1 server dan moet je ook meerdere FMP licenties op die server hebben draaien (Filemaker kijkt of er al een licentie actief is). Weet niet of het allemaal goed werkt als je ook nog FM Server zou draaien op de server...

• 0
Posted

JE hebt 2 servers nodig: een applicationserver met de fmclient erop en een fmserver met de database draaiende onder de server-versie.

Voor de applicationserver moet je wel een stevige machine nemen en voor de db-server een machine met snelle schijven.