EricJ Posted December 8, 2002 Posted December 8, 2002 Bij het ontwikkelen van een invoerlijst voor een judotoernooi kom ik de volgende problemen tegen. Wanneer deelnemers worden ingevoerd is de keuze altijd aanwezig tussen 'jongen' of 'meisje'. De leeftijd van de persoon is vervolgens te vangen in een groepsleeftijd. Iemand is tussen 6-7 jaar, 8-9 jaar, 10-11 jaar, 12-14 jaar of 15 jaar of ouder. Bekijk je de groep 6-7 jarigen, dan is de keuze daar aanwezig; lichter dan 18 kg, 18-21 kg, 21-24 kg, 24-27 kg, 30-34 kg 34-38 kg, 38 >> kg. Uiteindelijk wil ik alle (vaak meer dan 200 deelnemers in een "hokje" vangen. Bijvoorbeeld "hokje": een jongen tussen 10-11 jaar en weegt tussen 38-42 kg. Dit moet resulteren in een bepaald "code-getal" Hierop wil ik vervolgens gaan sorteren. Hoe los ik dit het gemakkelijkst op?? Quote
0 AvD Posted December 8, 2002 Posted December 8, 2002 Gebruik gewoon de letters van het alfabet. Vermits je drie criteria hebt die telkens minder dan 27 mogelijkheden bevatten, kan je elke deelnemer typeren met een drieletter-code. Geslacht: jongen (a) of meisje (b) Leeftijd: 6 categorieën (a tot f, dus). Gewicht: 7 categorieën (a tot g, dus). AAA betekent dus jongen tussen 6 en 7 jaar die minder weegt dan 18 kg. BBF betekent dus: meisje tussen 8 en 9 jaar dat meer weegt dan 38 kg. Als je een AAA dus wil laten afmaken door een soortgenoot van het zwakke geslacht, dan hoef je gewoon te zoeken naar een BAF (zal bij de eerste slag trouwens ook wel zo'n geluid geven, denk ik). Je kan die codes gemakkelijk laten verschijnen via een calculatie na het aanklikken van drie categorieletters. Zie dat er niet teveel gewonden vallen of het wordt XXX. PS Als ik deze theorie toepas op mijn eigen naam, kom ik tot een onthutsend resultaat. Quote
0 Stef Posted December 8, 2002 Posted December 8, 2002 Dag Eric, Maak een samengesteld veld: calculation, result text geslacht & "|" & leeftijd & "|" & gewicht de pipes ( "|") worden gebruikt als separator om het helemaal waterdicht te maken. HTH, Stef Quote
Question
EricJ
Bij het ontwikkelen van een invoerlijst voor een judotoernooi kom ik de volgende problemen tegen.
Wanneer deelnemers worden ingevoerd is de keuze altijd aanwezig tussen 'jongen' of 'meisje'.
De leeftijd van de persoon is vervolgens te vangen in een groepsleeftijd.
Iemand is tussen 6-7 jaar, 8-9 jaar, 10-11 jaar, 12-14 jaar of 15 jaar of ouder.
Bekijk je de groep 6-7 jarigen, dan is de keuze daar aanwezig; lichter dan 18 kg, 18-21 kg, 21-24 kg, 24-27 kg, 30-34 kg 34-38 kg, 38 >> kg.
Uiteindelijk wil ik alle (vaak meer dan 200 deelnemers in een "hokje" vangen.
Bijvoorbeeld "hokje": een jongen tussen 10-11 jaar en weegt tussen 38-42 kg. Dit moet resulteren in een bepaald "code-getal"
Hierop wil ik vervolgens gaan sorteren.
Hoe los ik dit het gemakkelijkst op??
2 answers to this question
Recommended Posts