Ga naar inhoud
  • 0

Problemen met registratie programma voor telefoontjes


damorfa

Vraag

Hallo,

 

Ik ben op dit moment bezig met een database om binnenkomende telefoontjes en e-mails te kunnen registreren. De bedoeling is dat de diverse mails en calls in categorien uitgesplitst kunnen worden. Dat is tot nu toe vrij aardig gelukt. Nu heb ik alleen twee problemen waar ik niet zo snel uitkom.

 

Ten eerste:

Ik wil dat een 'call' afgesloten kan worden. Dat betekent door middel van het aanvinken van een optie gesloten het record niet meer geedit kan worden. Men moet namelijk wel nieuwe records aan kunnen maken om nieuwe calls in te kunnen voeren.

Nu heb ik dit geprobeerd te regelen (na zoeken in dit forum) door middel van een voorwaarde in de accounts. Ik heb voor afgesloten een optie open en een optie gesloten gecreerd (dmv radio buttons) en de database automatisch de optie open aan laten vinken (call is dus standaard open). Dit werkt prima als ik onder administrator account zit. Als voorwaarde bij de accounts geef ik op: Afgesloten (veldnaam) = "open". Als open waar is (wat standaard zo zou moeten zijn) dan zou een 'normaal' account moeten kunnen editen. echter, hij locked automatisch alle records, wat kan hier het probleem zijn?

 

Probleem 2:

Ik heb een portaalveld gecreerd om te kunnen zien welke personen bij welke instantie horen. Een persoon kan echter 2x bellen of mailen. Het portaalveld geeft deze dubbele waarden ook weer. Kan hier wat aan gedaan worden?

 

 

Ik gebruik fm pro advanced 8 en dit is in principe mijn eerste database. wij willen dit graag via filemaker doen omdat al onze andere databases ook onder filemaker draaien.

 

groet,

 

Jeroen

Link naar reactie

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ten eerste:

Ik wil dat een 'call' afgesloten kan worden.

 

Ik gebruik hier nogal eens een herhalend veld wat na het afsluiten de belangrijkste data opslaat.Die belangrijke data krijgen dan als autoenter mee if(gesloten="Ja" ; GetRepetition(Opslag;1)) etc...

 

Twee:

Toon slechts 1 regel van je portaal

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...