Ga naar inhoud
  • 0

FM Mobile of andere manier ?


Zero55

Vraag

Volgend probleem stelt zich :

 

We hebben hier een FM-bestand met een 2000-tal records die elk een container vertegenwoordigen met gegevens als afmeting, kleur, type en vooral : locatie op het terrein.

De mensen die het terrein/huurvloot "beheren" kunnen in FM ingeven op welke plaats een container staat enz...

Hiervoor maken ze momenteel in eerste instantie gebruik van een noteblok en een pen om simpelweg de wijzigingen op te schrijven gedurende ze in de huurvloot aan het rondlopen/werken zijn. Als ze eenmaal achter hun bureau zitten geven ze alles in in FM.

Nu is het idee gerezen om die mensen een PDA mee te geven en daarop alles te wijzigen, PDA in cradle stoppen en gegevens synchroniseren. Geen probleem, dacht ik, was het niet dat wij hier nog steeds FM5.5 gebruiken en FM Mobile 2.1 nergens meer te vinden is.

Heeft iemand een andere oplossing hiervoor in gedachten, misschien een excel-file om gegevens te wijzigen en daarna importeren in FM ?

Of heeft iemand een FM Mobile-versie liggen ;-)

 

Groeten

Zero

Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb een filemaker mobile 2.1 vorige week aangeschaft via marktplaats, wellicht als je daar eens speurt tref je er ook nog eens een aan. Filemaker levert hem niet meer, maar wel de versie geschikt voor de 7. Ik zou zeggen schaf een versie aan voor de 7 en zie dat je een kopie krijgt van de 2.1. Persoonlijk heb ik er niets op tegen een kopie te maken van de 2.1 van mijzelf, maar ALLEEN OP VERTOON VAN AANKOOP BON VAN DE 8.

Ik erger mij al tijden aan het licentie beleid van filemaker. Ik blijf van mening dat als je een hogere versie aanschaft dat je dan een lagere versie zou moeten mogen gebruiken. Ik begrijp trouwens ook niet waarom dat niet mag. Filemaker verdient aan een nieuwe licentie en de gebruiker kan de bestaande versie's in gebruik houden, beiden gelukkig. Het aanschaffen van nieuwe versies is een discussie die Rony enkele maanden geleden ook al eens aan de orde stelde. Het is toch te gek voor woorden dat een geheel netwerk soms onbruikbaar gaat worden omdat er geen licentie meer te koop is. Heel de software geschikt maken voor de nieuwe versie, nieuwe licenties aanschaffen, nieuwe besturingsystemen installeren en soms/vaak nieuw pc's kopen omdat er een nieuwe versie komt????? Er is geen bedrijfstak waar je zo'n geintje hoeft te flikken, maar in de automatisering zijn dit soort praktijken aan de orde van de dag, het lijkt wel kriminaliteit.

Link naar reactie
  • 0

Ik zat mij overigens te bedenken dat het natuurlijk ook mogelijk is om de invoer via een ander type database te laten verlopen op een PDA. Probeer eens via www.palmclub.nl via het forum. Het moet heel goed mogelijk zijn om dit te realiseren. Er zijn hele leuke mogelijkheden om via synchroniseren data vanuit een PDA, naar de PC te krijgen. Vervolgens kun je met een import de data in filemaker inlezen.

Link naar reactie
  • 0

Nog even een ander vraagje :

 

FM synchroniseren op een Pocketpc is mij ondertussen gelukt (fluitje van een eurocent), maar nu zou ik een PDA moeten gaan synchroniseren met een iMac van Apple.

Waarschijnlijk zal ik een nieuwe PDA moeten aanschaffen om dit klaar te krijgen, welke raden jullie aan (niet te duur, is enkel om FM Mobile op te draaien)

 

groeten

Zero

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...