Ga naar inhoud
  • 0

FileMaker crasht bij het openen van een starterbestand


ivan

Vraag

Ik heb een starter gemaakt, maar wanneer ik deze wil bewerken blokkeert Filemaker en ben ik verplicht de boel te herstarten

Belangrijk om weten is wel dat ik (van hieruit) geen toegang heb naar de het bestand wat geopend moet worden. Maar om daarom alles te laten crashen is toch wel erg extreem.

Weet hier iemand raad mee?

 

grtz..

Link naar reactie

1 antwoord op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

1. Als je Advanced bezit, kan je eerst een ander bestand openen, de Debugger aan zetten en vervolgens het startbestandje openen.

Gelijk bij het openen blok je de verwerking van het startersscript af, en kan je zien wat er eventueel fout gaat.

 

2. Via een ander bestand kan je eventueel een relatie leggen naar het startersbestand. Mits voorzien van hetzelfde wachtwoord zal hij hem openen. Vaak (beetje vaag bij Filemaker) slaat hij bij GotoRelatedRecord het startersscript over bij het openen van een gerelateerd bestand.

 

3. Maar heb je ook Bestandsherstel al eens geprobeert? Misschien lost dat alles al op.

 

Maar misschien ook niet, ik ben benieuwd :wink:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...