Ga naar inhoud
  • 0

waarden van velden beoordelen


bvm

Vraag

Via een collega vernomen over dit schitterend forum en daarom mij ook aangemeld.

Ik ben nog maar pas bezig met filemaker dus het zou kunnen dat ik eenvoudige dingen vraag.

 

Ik heb een dbase (evaluaties van leerlingen en hun attitudes) aangemaakt met verschillende tabellen. één van de tabellen bestaat o.a. uit verschillende (attitude)velden (met invoerlijsten). (Deze invoerlijst is altijd hetzelfde en bevat gegevens uit een veld van een andere tabel.) Naast deze attitudevelden zijn er ook velden waar ik een beoordelingscijfer kan invullen per attitude.

Probleem: ik wil een afzonderlijke tabel aanmaken waar de attitudes die onvoldoende zijn, verschijnen. Die moeten dus gezocht worden per leerling over al de records (= 1 record per oefening van de leerling). Ik wil dus een tabel maken waar ik kan zien wat de slechte beoordelingen waren van een attitude (met beoordelingscijfer).

Al het een en ander geprobeerd maar ik loop telkens vast (via scripting?, berekeningsvelden?)

Link naar reactie

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Welkom :)

 

Je kan die dingen ook gewoon in een portaal tonen (eender waar). Mbv de relatie voor dat portaal definieer je dan bv dat alles met een cijfer kleiner dan 6 in dat portaal moet getoond worden (gesorteerd en al). Kan dat voldoen?

 

Dat is maar het eerste wat in mij opkwam; de complexiteit is mij mss niet helemaal doorgedrongen, dus ik laat het verder weer aan de profs over :wink: Veel plezier hier 8)

 

[Ook vermelden welke versie je gebruikt.]

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...