Jump to content
  • 0

Remote Access & ADSL

Jeroen Aarts

Question

Hallo allemaal,

Heeft iemand ervaring met het op afstand openen van een FMP db via een ADSL lijn (Belgacom skynet abonnement). Ik stelde NAPT en de firewall van de router - denk ik - correct in. Verkeer over andere poorten (HTTP over poort 80 bv.) lukt prima, maar FileMaker toont de server niet in het 'Open Remote' dialoogvenster.

Weet iemand of Skynet poort 5003 blokkeert? Volgens hun eigen site alvast niet.

Mvg,

Jeroen Aarts

2 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Ik heb onlangs de test gedaan. Werkt perfect. Ik gebruikte volgende configuratie: Adsl-modem + router + pc met filemaker als server.

via (onbeveiligd :lol: ) draadloos netwerk van mijn buurman kon ik zonder problemen vanop mijn laptop inloggen op de filemakertoepassing van mijn pc.

Je hebt toch in je router poort 5003 geforwarded naar het ip-adres van de pc.

• 0

Hoi edc,

Bedankt voor de reactie. Het lukt me nu inderdaad ook. Op de externe locatie van waaruit ik het inloggen testen bleek de firewall policy uiteindelijk het inloggen te belemmeren: bij het lokaal onderscheppen van de TCP communicatie bleek er wel TCP verkeer te zijn maar trad er steeds een fout (checksum error) op in het dataverkeer.

Ondertussen is het verholpen.

Mvg (ook aan je buurman),

Jeroen